Mal voor gatenrijsysteem 32 mm

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Volgens mij bedoelen we iets verschillends of juist hetzelfde : )
juist hetzelfde !
tot nu toe heb ik die enkel bij scharnieren gebruikt om de schroeven voor te boren
scharnier in de uitfrezing, scharnierboor in de gaten & het boorgat is mooi gecentreerd
veel beter dan aftekenen, en dan al dan niet met voorboren schroeven

de prijs is niet mis . . . 73 euro btw in
daarvoor heb ik 7 sets van 5 scharnierboren
als het boorgat effectief 5 mm is, dan is ze bruikbaar in het kader van een rijboring
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
ik kreeg net van tendotools info binnen over een mal van kreg om gatenrijen te boren
voldoet precies aan mijn sporadische nood om in bestaande corpussen binnen het 32-mm-systeem gaten bij te maken om kruismontageplaatjes te plaatsen
naar men mij aan de tel vertelde zitten de rijen bij de oude mal op 25 en 30 mm van de rand
bij de nieuwe mal zou dat 37 mm zijn
48,39 incl
om weer bij het oorspronkelijke onderwerp aan te sluiten
de mal is toegekomen
gisteren heb ik ze voor de 1ste maal gebruikt om in een geplaatste kast voor montageplaatjes 2 gaten boven mekaar op 37 mm van de voorkant te maken
werkt prima
ik zet de mal op de gewenste hoogte, boor het 1ste gaatje, steek de bijgeleverde stift daar in, boor pas dan het 2de gaatje, en ze staan perfekt op 32 mm boven mekaar
in de zijkant van de mal zijn inkepingen, waarmee je ze op de gewenste (afgetekende) hoogte kan plaatsen
het is stevig materiaal
voordeel is dat ze amper 20 cm hoog is, zodat ze in alle kasten past
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
534
87
Stiens
Hier zie ik een centreerboor van Festool die wat goedkoper is.

Ik heb ooit gatenrijen in een kast gemaakt door een nette lat te nemen en daar gaten in te maken ter grootte van de centreerring van mijn Festool Frees. Daarna kun je gaatjes maken met een freesje van de gewenste dikte m.b.v. de centreerring.

De strip klem ik steeds zorgvuldig vast. Eventuele kleine foutjes in de afstanden op de lat vallen weg als je de lat voor het bevestigen spiegelt. Mij beviel dat wel.

Ik had de gaatjes voorgeboord en daarmee ging het uitstekend in HPL beplakt populier.

[Toevoeging: Zorg dat de lat dikker is dan de kopieerring hoog is!]
 
Laatst bewerkt:

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen

Dit is ook een idee;)
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen

Dit is ook een idee;)
inderdaad
héél ingenieus ontworpen en uitgevoerd
je hebt ons hiermee in jan 2022 blij gemaakt (y)

mijn zoektocht in feb 2021 was naar een systeem om gaten in een bestaand & gemonteerd corpus te boren
in dit draadje heb ik reeds laten weten dat ik de kreg KMA3232 gekocht heb
die voldoet aan de verwachtingen


1673554274372.png
 
  • Leuk
Waarderingen: 3dmazter

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.