Vandaag is het eindelijk zo ver dat ik mijn inspanningen welke in het diepste geheim hebben plaatsgevonden (was gewoon in mijn schuur) zal openbaren aan de mede forummers.
Ik heb namelijk een LR 32 achtig systeem gemaakt welke op alle zaagrails passen (iig makita en festool) zonder hiervoor ook maar 1 gat in de rail te boren.
Men neme.
1 aluminium strip van 1400mm lang (of net zo lang als je rail is)
Die moest ik op de juiste breedte maken omdat het geen standaard maat is.
Kopieerfrees in de freestafel.

Mal maken om de alu stip in te klemmen.

Strip in de mal en vast klemmen met de schroeven.

Het geheel langs de frees halen in kleine laagjes want het hapt nogal.

Maar uiteindelijk is ie strak.

En op de juiste maat

Dan aan het einde 16m aftekenen voor de locatie van het 1e gat

Ik heb voor de kolomboor een mal gemaakt om gaten op 32mm center te boren dmv een geleider waar de alu strip in past.
Een blok hout met een metalen 6mm pen elke in de 6mm gaten valt die er voor geboord zijn.

Gaatje boren, strip opschuiven tot de pen in het geboorde gat valt en weer boren en tada 32mm gaten rij.

Ik heb namelijk een LR 32 achtig systeem gemaakt welke op alle zaagrails passen (iig makita en festool) zonder hiervoor ook maar 1 gat in de rail te boren.
Men neme.
1 aluminium strip van 1400mm lang (of net zo lang als je rail is)
Die moest ik op de juiste breedte maken omdat het geen standaard maat is.
Kopieerfrees in de freestafel.

Mal maken om de alu stip in te klemmen.

Strip in de mal en vast klemmen met de schroeven.

Het geheel langs de frees halen in kleine laagjes want het hapt nogal.

Maar uiteindelijk is ie strak.

En op de juiste maat

Dan aan het einde 16m aftekenen voor de locatie van het 1e gat

Ik heb voor de kolomboor een mal gemaakt om gaten op 32mm center te boren dmv een geleider waar de alu strip in past.
Een blok hout met een metalen 6mm pen elke in de 6mm gaten valt die er voor geboord zijn.

Gaatje boren, strip opschuiven tot de pen in het geboorde gat valt en weer boren en tada 32mm gaten rij.