Hier is een deel van de lichtstudie, ik weet niet wat ik ervan moet maken.
Ze is gemaakt met ingebouwde T5 armaturen en LED panelen, ik had gevraagd opbouw en geen panelen...
Waar een muur staat hebben ze een plafondbalk gezet, en waar een balk staat hebben ze verlichting gezet wat niet mogelijk is... De afgesloten trapgang hebben ze compleet uitgelaten.
En ik had gevraagd 500 lux en ze geven 400 lux gemiddeld aan met slecht belichtte wanden waar werkbanken staan.
In de afwerkingsruimte zetten ze 3 lichtbronnen in lijn in het midden. Als je daar een meubel in het midden van de ruimte zet dan is de bovenkant belicht en alle zijkanten in de schaduw...
De groothandel heeft waarschijnlijk de schets verkeerd doorgegeven aan het studiebureau maar daarbuiten lijkt het mij complete BS
De bijhorende offertes zijn ook niet mild, €800 voor T5 en €1800 voor LED (met de ondernemerskorting van 40% afgerekend!). Nu heb ik zelf eens bij Luxar.nl mijn eigen lichtplan gemaakt met 10 LED armaturen in de grote ruimte voor 600 lux, en 8 in de kleine voor 700 lux met de duurste Philips LED buizen dan kom ik aan €700?