Zoals vandaag in een ander topic beloofd zal ik het maken van de ladekast voor de werkplaats hier weergeven. ik zal dat doen met veel foto's en wat toelichting daarbij. De kast is gemaakt omdat ik de werkplaats aan het reorganiseren ben en ik veel losse spullen overal in doosjes e.d. in de werkplaats had staan. Daar is nu een hele verbetering in ontstaan. Op de ladekast die op wielen staat, monteer ik het werkblad wat tijdens het maken van de kast te zien is. Deze plaat MDF van 122x244 en 3 cm dik heb ik doorgezaagd en met scharnieren komt de grootste helft achter de kast te hangen. Als ik weer een groot werkblad nodig ben kan ik de ladekast naar voren rijden en het blad opklappen en op een klamp op de wand laten steunen. Dit levert ook weer extra ruimte op. Dat is in grote lijnen het project, dan hier de foto's.
Een plaat underlayment opdelen voor de (tussen)wanden en boven en onderkant
Alle onderdelen voor het corpus gereed
De platen voorzien van groeven, sponningen en op de juiste breedtes gezaagd en kast(en) in elkaar zetten
Foutje gemaakt met een sponning die nu aan de voorkant is gekomen, later opgevuld en weggewerkt....
De ladekast bestaat uit twee delen die samengevoegd worden tot een grote kast. dit vanwege hanteerbaarheid en flexibiliteit als ik later er andere plannen mee heb.
In het vervolg komen de laden aan de beurt
Laatst bewerkt: