Puur anekdotisch: een paar maanden geleden kocht ik nieuwe accuschroefboormachines en bedacht dat ik eens de aanwezige accu's moest nagaan en aanmelden in de app van Festool. Dat ging op zich goed, maar ik kwam erachter dat eentje 'leeg' was en niet meer wou opladen.
Ik heb toen contact opgenomen met Festool NL en uiteindelijk de accu opgestuurd naar Coenecoop. Dat versturen ging met een etiket dat mij als bestand werd gemaild, en dat was dus gratis. Moest enkel het pakketje (met ook een waarschuwingssticker erop, want Lithium) naar een UPS drop off brengen.
De bedoeling was dat na bestudering van de accu een prijs eruit zou rollen voor reparatie. Zover kwam het niet, want heel kort erop kreeg ik een telefoontje van een monteur die mij vertelde dat hij door een simpele reset en een firmware update de boel weer werkend had gekregen & dat de accu naar mij onderweg was. Opgehaald bij de UPS balie & alles was ok.
Kosten hiervan? Nul, komma nul. Terwijl de accu al een jaar of drie buiten garantie was. Met een dergelijke service (en die heb ik eerder ook meegemaakt met een ongelukje dat ik had met de zaagtafel) is voor mij de prijs van een product minder van belang & kan ik Festool accu's van harte aanbevelen.
(Wel de firmware tijdig updaten… en ze niet leeg laten lopen, dus om de paar maanden even oppeppen, maar dat geldt voor alle LiOn accu;s geloof ik.)