Koffer Kolonisten van Catan

Evers24

Nieuw lid
11 okt 2020
5
0
tuurlijk kan dat, zo zijn de Japanners ook begonnen zoveel jaar geleden,
maar als iemand het denkwerk al heeft gedaan waarom zou je dan het wiel opnieuw willen uitvinden
Dus dat
Vandaar mijn vraag ook of iemand een tekening al heeft
 

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Goedemorgen!

Tjonge, ik heb dit topic al een aantal jaren uit het oog verloren, zie ik! Het heeft wel wat losgemaakt. Zelfs vanuit Duitsland heb ik eens interesse gehad in de kist.

Ik heb helaas geen gedetailleerde tekeningen van de box gemaakt. Anders had ik die graag met jullie gedeeld, als deze maar niet commercieel gebruikt zouden worden.

Zoals aangegeven zit er veel denkwerk in en heb ik veel werk gehad aan het product, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik eigenlijk vindt dat mijn vaardigheden in houtbewerking de kist hebben ingehaald en dat ik op dit moment het project als "niet gelukt" zou willen bestempelen. In feite is de kist niet eens afgemaakt; het deksel zit er niet op. Dit komt doordat de kist in zijn geheel, met alle speelelementen er in, loeizwaar is geworden. Dat, en de afwerking van de bakjes die mij nu ontzettend tegen staat, heeft er voor gezorgd dat het project niet is afgerond.
Altijd speelt er in mijn hoofd nog het plan een nieuwe versie te maken..... Maarja, het ontbreekt aan tijd helaas.

Mocht iemand de kist willen maken, wil ik diegene zeker helpen met de maten, maar houd in gedachten dat met de afmetingen ( en de keuze van de houtsoort: eiken) de kist te zwaar wordt om lekker te kunnen gebruiken.

Daarnaast zou ik het leuk vinden om de vorderingen van de bouw van zo'n kist te kunnen volgen op het forum.

Voor nu staat dit project wel weer voor in mijn gedachten, dus wie weet ;-)

Grt. René
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
die degelijkheid en het gewicht is herkenbaar. als je een bouwer moet je er erg aan wennen dat bij kleine afmetingen hele dunne onderdelen ook voldoende stekt zijn.
en bijvoorbeeld accepteren dat je er niet op kan staan omdat het daar niet voor bedoeld is.

Ik heb de originele versie het inwendige daarvan is ook massief eik maar dat is grotendeel ca. 3 mm dik.
die kist is niet licht overigens maar ook niet zo zwaar dat het storend is.

vanaf jouw foto,s schat ik de wanddikte van jouw bakjes op ongeveer 1 cm ik denk dat je het vooral daarin moet zoeken om hem lichter te maken
 

sandra78

Nieuw lid
24 nov 2020
1
1
WIJ hebben zo'n koffer gemaakt. Deze verkopen wij ook. Dus helaas verstrekken wij geen tekening.....
 

Bijlagen

  • 101_2901-600x450.jpg
    101_2901-600x450.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 68
  • 101_2902-600x450.jpg
    101_2902-600x450.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 67
  • 101_2903-600x450.jpg
    101_2903-600x450.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 68
  • Leuk
Waarderingen: HoutNerveus

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.