Keuze voor Hammer K3

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Als het zover komt, dan zal ik terug zelf een onderstel maken zoals voor de A3, toch een stuk handiger dat je er in eender welke richting mee kan rijden
Dag Bjorn,

Ik heb een gelijkaardig probleem als jij (namelijk een kleine werkplaats). Ik heb een paar weken geleden toch een Hammer B3 Winner besteld bij DB&S. De footprint kun je hieronder bekijken:
hammer_B3-basic_01.jpg
De afgebeelde footprint is voor de B3 met een roltafel van 1,25m. De K3 en B3 winner hebben dezelfde footprint bij mijn weten. Ik heb de machine besteld met transportset.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Als het zover komt, dan zal ik terug zelf een onderstel maken zoals voor de A3, toch een stuk handiger dat je er in eender welke richting mee kan rijden
Ik heb dat zelfs voor de Hammer combinatie machine C31 gedaan, zie dit topic:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fluo

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Dag Bjorn,

Ik heb een gelijkaardig probleem als jij (namelijk een kleine werkplaats). Ik heb een paar weken geleden toch een Hammer B3 Winner besteld bij DB&S. De footprint kun je hieronder bekijken:
De afgebeelde footprint is voor de B3 met een roltafel van 1,25m. De K3 en B3 winner hebben dezelfde footprint bij mijn weten. Ik heb de machine besteld met transportset.
Ik heb een afspraak gemaakt deze week om de K3 eens te gaan bekijken. Zelf zou ik eigenlijk voldoende hebben aan de roltafel van 80cm.

Hebben ze de leveringstermijn berekend? Is dit nog steeds +- 6 maand?
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Ik heb een afspraak gemaakt deze week om de K3 eens te gaan bekijken. Zelf zou ik eigenlijk voldoende hebben aan de roltafel van 80cm.

Hebben ze de leveringstermijn berekend? Is dit nog steeds +- 6 maand?
De levering is mij aangekondigd op 19 maart.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zelf zou ik eigenlijk voldoende hebben aan de roltafel van 80cm.
de hammer k3 is mij onbekend
mag ik de vraag stellen of die 80 cm de bruikbare rollengte is ?
maw wat de lengte die vóór de zaag op de tafel kan leggen, en er helemaal door duwen
ooit kreeg ik van een verkoper van felder (niet db&s) een roltafellengte, maar om die te halen mocht ik de voorritser niet gebruiken :cry:
als een langere roltafel de weg niet verspert (machine bij niet-gebruiken draaien + tegen de muur duwen) + de meerprijs meevalt, dan zou ik een langere (lees de langste) roltafel nemen die er is
wil je ooit langer zagen, dan ben je aan een andere machine toe
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Hangt er vanaf of je de geleider aan de voor of achterzijde van de roltafel monteert. Even geknipt uit de manual:

k3.JPG

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je de 2000mm roltafel en eventueel comfort pakket ook op de K3 kan laten monteren, maar daar staat niets van in de manual op het eerste zicht. Nochtans is deze manual ook voor de K3 winner.
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Hangt er vanaf of je de geleider aan de voor of achterzijde van de roltafel monteert. Even geknipt uit de manual:

Bekijk bijlage 92857

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je de 2000mm roltafel en eventueel comfort pakket ook op de K3 kan laten monteren, maar daar staat niets van in de manual op het eerste zicht. Nochtans is deze manual ook voor de K3 winner.
Je kunt zelfs de 2500mm roltafel op de k3/b3 winner nemen. Kost ongeveer 350 euro meer tov de 1250mm.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Voor zo'n lange roltafels heb ik zeker geen plaats.
De 950 variant heeft 716mm voor de machine en 800mm voor het zaagpblad. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor de meeste kasten enzo
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Voor zo'n lange roltafels heb ik zeker geen plaats.
De 950 variant heeft 716mm voor de machine en 800mm voor het zaagpblad. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor de meeste kasten enzo
Ik heb de 1250mm optie genomen. Voor het herzagen van massief lijkt me dat een mooie maat. Wil je langer dan kan het nog altijd met een slede in de rails van de roltafel. Of met de invalzaag op de rail van 3m.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ik heb de 1250mm optie genomen. Voor het herzagen van massief lijkt me dat een mooie maat. Wil je langer dan kan het nog altijd met een slede in de rails van de roltafel. Of met de invalzaag op de rail van 3m.
Hiervoor gebruik ik meestal de lintzaag of ook de invalzaag.
Maar ik wacht eerst de demo af, er is nog niets beslist
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
Voor zo'n lange roltafels heb ik zeker geen plaats.
in welke ruimte de zaagtafel komt, weet ik niet
indertijd had ik de nood om lange balken te schaven
langer dan mijn werkhuis groot was
heb daarvoor een gat in de muur gehakt + een luik geplaatst
lange balken rollen bij het schaven gewoon over de bok een deel naar buiten
De 950 variant heeft 716mm voor de machine en 800mm voor het zaagpblad. Dat zou toch voldoende moeten zijn voor de meeste kasten enzo
wat is je maximale lengte/ruimte als je de machine op wieltjes zet ?
'meeste kasten max 716 mm' ?
een plafond is gemiddeld 2.500 mm hoog
maar het is mogelijk dat je doelbewust bij het fijne & kleine wil blijven
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno en The Boktor

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Ik denk dat als je de machine zult gezien hebben dat je besluit zal vast staan. Hammer kost iets maar is wel echt goed gebouwd.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Het voordeel van een roltafel van 1250 mm is dat het meeste plaatmateriaal in de breedte kunt zagen. Dat scheelt weer wisselen tussen invalzaag en zaagtafel.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
indertijd had ik de nood om lange balken te schaven
langer dan mijn werkhuis groot was
heb daarvoor een gat in de muur gehakt + een luik geplaatst
lange balken rollen bij het schaven gewoon over de bok een deel naar buiten

Schitterend 😄
wat is je maximale lengte/ruimte als je de machine op wieltjes zet ?
'meeste kasten max 716 mm' ?
een plafond is gemiddeld 2.500 mm hoog
maar het is mogelijk dat je doelbewust bij het fijne & kleine wil blijven
Voldoende om bijvoorbeeld standaard 600mm meubelpanelen 'in te korten' wordt er volgens mij bedoeld.

 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Ja jonges, vandaag bij DB&S op bezoek geweest om over de Hammer K3 te praten. Ze hadden geen in de toonzaal staan, maar wel een B3, die qua footprint wel vergelijkbaar is.
Dat voelt allemaal natuurlijk 1000 keer steviger en preciezer aan dan wat ik gewoon ben. Mooie prijs gekregen ook, maar nog niet beslist, denk dat ik nog een paar nachten niet ga slapen ;)

Nog een paar zaken waar ik mijn "twijfels" bij had, maar misschien kunnen jullie hier bij helpen.

De zaag kantelt naar rechts, dus eigenlijk richting het te zagen stuk en waar je handen zijn. Dat is anders dan wat ik gewoon ben en lijkt mij een stuk minder veilig, of heb ik het verkeerd voor?

Voor mijn huidige Dewalt zaag heb ik een dadoset die ik toch wel nu en dan gebruik. Bij Hammer moet je bij aankoop beslissen of ooit een dadoset wil gebruiken, omdat de as van de fabriek uit geinstalleerd moet worden. Een optie van ongeveer 200€ en dan kan je enkel een dadoset gebruiken met meenemers die ook nog eens 600€ kost. Hebben jullie hier ervaring mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: pedroz en zeno

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.