Een nagekomen bericht.
Omdat ik al eens eerder een ladekast heb gemaakt met de geleiders onder en boven dacht ik het voor dit medicijnenkastje ook te doen. De geleiders zijn makkelijk aan te brengen omdat je hoogte hebt om te schroeven en er hangt weinig gewicht aan. Maar onderhuids knaagde het een beetje aan me want de geleiders zijn bedoeld voor vertikaal werk. Niet dat ik er van wakker lag maar als ingenieur vond ik het niet optimaal.
Dus werd vandaag de geest vaardig en werd de kast los geschroefd.
Bekijk bijlage 91942
De achterplaat (linker wand in feite) is los gemaakt en de geleiders worden verwijderd.
Bekijk bijlage 91941
Omdat de zijdelings ruimte (9 mm) niet genoeg is voor de geleiders (12,7 mm) komen er twee groeven in de wand waar de geleiders 6 mm in kunnen zakken. Dan houd ik nog genoeg vlees over voor schroeven. Met de zaag maakte ik groeven naast elkaar.
Met de beitel en de router plane (inderdaad van Veritas) werden de groeven op diepte gebracht.
De bevestigingsgaten voor de geleiders werden geboord. Met tape als diepte aanslag want er bleef maar twee millimeter over.
De geleiders zijn aangebracht.
Ook de geleiders op de lade zijn aangebracht.
De wand wordt gepast op de lade. Er zat een krappe millimeter breedte verschil in maar met het lossen van de schroeven kon dit opgelost worden.
En hier zit het kastje weer aan z'n broertjes vast. Hoe het komt weet ik niet maar ik kan de lade iets verder uittrekken. Ook loopt de lade lichter en is er geen doorhang.
Ik ben blij dat ik de modificatie door gevoerd heb.