Ik vind het ook een erg mooie keuken, het enige wat ik me afvraag: heb je niet erg veel loze ruimte boven je lades? En misschien zelfs in je lades (ze lijken erg diep)?
De afstand tussen de lades in de hoge kast is bewust wat groter gehouden, daardoor is het mogelijk de bakblikken uit de oven rechtstandig op te bergen. daaronder komen de frisdrank en drankflessen te staan.
Het is zelfs nog mogelijk in de hoge kast lades toe te voegen. Ik denk echter dat het totaal van 22 lades wat we gaan krijgen ruim voldoende opbergruimte gaat opleveren. Anders denk ik dat ik met mijn vrouw het gesprek aan moet gaan
Voor de ladeblokken naast het fornuis is de ruimte maximaal benut, de lades zijn volledig uittrekbaar. De ladegeleiders zijn 550 mm lang. Dat is de maximale lengte die in te bouwen is.
In de montagehandleiding van blum movento worden minimale afstanden tussen de lades genoemd, die heb ik aangehouden. De lades zijn 540 diep.
Daarnaast heb ik de plint zo laag mogelijk gehouden, 8 a 9 cm en het blad komt met de bovenzijde op 96 cm. Zo is alle ruimte maximaal uitgenut, geen verloren ruimte dus, tenzij we lades leeg laten