Kattenluik in deur dicht maken

ptklapwijk

Actieve deelnemer
7 apr 2022
71
29
Bergschenhoek
Graag zou ik gebruik willen maken van wat advies. Zoals hieronder te zien zit er een gat in de deur, deze wil ik herstellen.

3baec70b-78c6-4f39-8638-920a94c4d2e4.jpeg

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken?

Dacht zelf het gat zo net mogelijk vierkant te zagen met de multitool en dan een passend stuk erin lijmen met een vuller zoals W350.

Dat stuk zal ik dan na moeten maken of zou dit makkelijk te koop zijn?
Zou dat ook uit 1 deel kunnen of beter 2 aparte delen omdat het 2 lagen zijn?

Scheppie

Oud hout
10 dec 2009
2.510
442
Heelsum
met de Shaper een perfect vierkant gat mer ronde hoeken maken en een exact bijpassend inzetstuk om erin te plaatsen dat heb je een zo strak passende oplossing als je wil. Even voldoende ruimte houden voor lijm en dan met wat verborgen (INVIS)_ verbindingen vastzetten of gewoon paar steek spijkers / schroeven en die dicht plamuren.

Als je geen Shaper hebt kun je ook een mal maken en een bijpassend contramal. en op die manier exact passen frezen.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
3.136
1.534
Omgeving Leiden
Je maakt eerst het stuk dat erin moet komen, maar aan alle kanten een halve centimeter breder dan het bestaande gat. Zonodig twee delen aan elkaar lijmen om de juiste breedte te krijgen. Let op de richting van de nerf.
Dan lijm je het net gemaakte inzetstuk met dubbelzijdig tape op het stuk dat ik nu op de foto zie.
Vervolgens maak je latten van 18 mm dik en 70 mm breed rondom het vastgeplakte inzetstuk. Die latten zet je ook vast met dubbelzijdig tape.
Nu kan het inzetstuk eruit gehaald worden en blijft er een freesmal over. Met een kopieerfrees met bovenlager maak je het gat precies op maat .

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.