Na het succes van mijn noten houten nachtkastjes mag ik nog een kaptafel en kapspiegel maken in noten hout.
De kapspiegel is een makkelijk projectje. Stuk mdf met opstaand randje en 2 deurtjes.
Hoe moeilijk kan het zijn…..?
De bak. Simpeler kan niet.

Niet echt moeilijk als je een plan hebt. Maar stukken lastiger als je tijdens het project continu van gedachte veranderd.
Halverwege wilde ik de ook nog 2 spiegels in de deurtjes. En met in bedoel ik in het hout zodat straks de spiegel gelijk ligt met de deur.
Dus met de router en beitel precies diep genoeg het profiel van de spiegel uit gefreest.

Helaas hebben de deurtjes de neiging om krom te trekken. (Joh, echt…?)
Dat weer opgelost met boven en onder een versteviging te maken.
Wil niet dat straks spanning op de 3mm dikke spiegels komen te staan.
Hier een voorstudie van de sluiting.

Maar dan bedenk ik me opeens dat ik de spiegel ook nog moet ophangen. Ik wil dat met haaklatten doen maar ik heb geen ruimte aan de achterkant.
Dus dat weer oplossen met een extra laag mdf in de spiegelkast zodat het geheel straks weer strak tegen de muur hangt.

Straks eerst aflakken met 3 lagen Skylt en dan de spiegels er in lijmen.
Zo, zie je niks meer van.

De kapspiegel is een makkelijk projectje. Stuk mdf met opstaand randje en 2 deurtjes.
Hoe moeilijk kan het zijn…..?
De bak. Simpeler kan niet.

Niet echt moeilijk als je een plan hebt. Maar stukken lastiger als je tijdens het project continu van gedachte veranderd.

Halverwege wilde ik de ook nog 2 spiegels in de deurtjes. En met in bedoel ik in het hout zodat straks de spiegel gelijk ligt met de deur.
Dus met de router en beitel precies diep genoeg het profiel van de spiegel uit gefreest.

Helaas hebben de deurtjes de neiging om krom te trekken. (Joh, echt…?)
Dat weer opgelost met boven en onder een versteviging te maken.
Wil niet dat straks spanning op de 3mm dikke spiegels komen te staan.
Hier een voorstudie van de sluiting.

Maar dan bedenk ik me opeens dat ik de spiegel ook nog moet ophangen. Ik wil dat met haaklatten doen maar ik heb geen ruimte aan de achterkant.
Dus dat weer oplossen met een extra laag mdf in de spiegelkast zodat het geheel straks weer strak tegen de muur hangt.

Straks eerst aflakken met 3 lagen Skylt en dan de spiegels er in lijmen.
Zo, zie je niks meer van.