Kapex houden of niet?

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Misschien is ie vervangen door de DWS717 wel nice dat die groeven kan zagen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Zagen met die capex! Daar is die immers voor gemaakt, en eenmaal gewend wil je niet meer vlug terug. Veel werk plezier in Frankrijk. 😉👍🏻
Helaas...
De Kapex gaat in de verkoop, het is nu een zoektocht geworden naar een nieuwe afkort- en tafelzaag.
Ik neig naar Dewalt, het xps systeem voor de afkorters vind ik erg fijn werken, geen nastellen meer en buiten ook nogvenigszins bruikbaar en het tandheugel systeem van de zaagtafels geeft ook vertrouwen.
Vraag is ook of het niet gelijk op accu miet worden, hmmm.....
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
In Frankrijk zijn de afstanden nogal groot, als je daar wilt klussen richting de perceelsgrenzen kan er wel eens een paar honderd meter snoer nodig zijn en dat is minder praktisch.
Ik zie ook steeds meer accu machines bij aannemers in NL opduiken, dus er zal toch ook hier wel praktisch nut zijn.

Daarbij zag ik van DeWalt nu ook een accumachine die ook op netstroom kan, weet iemand of daar nog meer alternatieven voor zijn? Die zaag is nl. nog best aan de prijs, wat sowieso algeheel wel geldt voor accu machines. Dus ik ben er zeker nog niet uit....
 
  • Leuk
Waarderingen: leroy

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Klopt dat herken ik. Ik heb ook een huis in Frankrijk echter meer als 150 meter ben ik nooit vh huis verwijderd en zelf verwacht ik daar geen langlopende klussen te moeten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Ik heb een stal waar geen elektra is die werk behoeft en wil nog een werkplaatsje bijbouwen verder op de kavel. Vandaar dat ik twijfel.
Het zal ook anders op te lossen zijn, maar bijv. een rotte zwijnen vs verlengsnoer kan ellende geven, het zijn wat andere uitdagingen dan in de randstad... 😁
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
In die stal wil je mss nog elektra hebben en ook de toekomstige werkplaats heeft elektra nodig. Dus mss beginnen een grondkabel erheen te leggen met een verdeelkast. (Kijk eens bij hbm. Ik heb er pas verdeelkasten besteld die exact gelijk en de helft goedkoper waren als bij Conrad)
Nadeel van accu’s is de levensduur.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Die stal krijgt uiteindelijk elektra, aangesloten op het woonhuis. Dat is op termijn geen probleem, maar er zal voor die tijd ook het nodige moeten gebeuren en dat vraagt snoeren buitenom. Maar op zich overkomelijk.
De werkplaats krijgt uiteindelijk een eigen stroomaansluiting, maar zal daarvoor eerst gebouwd moeten worden. Een grondkabel hoeft daar dus niet heen en dat wordt wel bouwen met veel verlengsnoeren dus.
Li-ion accu's vallen mij zover erg mee, ik ben nog steeds bezig aan mijn eerste Panasonic accu's van bijna 10 jaar oud en die gebruik ik erg vaak...
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Sow! Kapex is al verkocht, dat ging vlot! Hij heeft MP niet eens gehaald....

Nu wordt de vraag dus wat te kopen als vervanging, als iemand leuke aanbiedingen weet of suggesties heeft hoor ik het graag. Of ksn ik daar beter een nieuw topic voor openen?
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Vandaag de DWS778 besteld compleet met onderstel voor een heel net prijsje. Daarmee heb ik nog een leuke aanbetaling op een zaagtafel over, binnenkort eens kijken of er ergens een mooi exemplaar langskomt.....
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenS

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Ik heb recent deze machines gekocht Dewalt 7492 en de LS1019 en ben er zeer goed over te spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Goed te horen dat de 7492 bevalt. Ik twijfel nog om eventueel toch weer voor een (gebruikte) CS70 te gaan of te kijken of er ermen betaalbare Erika langskomt en die dan thuis te gebruiken en mijn huidige CS70 te verplaatsen....
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
de enige reden om de kapex te houden is mijns inziens hoeken zagen. De instelbaarheid van de Kapex vind ik daarin beter dan conventionele zagen. Maar ik dacht te lezen dat je vnl haaks wil afkorten? Dan maakt het idd weinig uit welke machine je gebruikt.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Klopt, hoeken is 45 graden voor plinten/lijsten o.d. en dat kan met de DeWalt ook.
Dubbelschuin komt hoogst zelden voor en zeker niet in aantallen. Dat kan ook wel even met het handje als het voor komt.
Dank voor de bevestiging, de DWS778 is ondertussen binnen en gaat binnenkort richting Frankrijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.