voorgelijmde melamine kantenband is zeer eenvoudig aan te brengen en bij te trimmen met een mesje of zo’n trimmer
www.stanleyworks.be
maar dat blijft erg kwetsbaar. voor alles waar eventueel tegen gestoten kan worden is het eigenlijk zinloos.
ABS van minstens 0,8mm is veel robuuster.
die kan je soms voorgelijmd vinden maar dat is dan voor kantenlijmmachines zonder lijmbak waar hete lucht tussen plaat en band geblazen wordt. Met een strijkijzer, waar de warmte door de band moet, lukt dat niet (kantenband wordt zacht voor de lijm smelt).
die kan je met contactlijm vastzetten, uit een potje (dat is bij mij altijd een geklieder) of spuiten (maar dan ben je meer bezig met afplakken waar de lijm niet mag terechtkomen).
om die te trimmen gebruik ik een kantenfreesje.

Dubbelzijdig Fineerstrip Mes | STANLEY
De uitvinders van het beroemde ‘STANLEY-mes’ bieden nu het meest uitgebreide assortiment met vaste, uitschuifbare en afbreekbare mesbladen: messen met innovatieve eigenschappen die voldoen aan de ...
ABS van minstens 0,8mm is veel robuuster.
die kan je soms voorgelijmd vinden maar dat is dan voor kantenlijmmachines zonder lijmbak waar hete lucht tussen plaat en band geblazen wordt. Met een strijkijzer, waar de warmte door de band moet, lukt dat niet (kantenband wordt zacht voor de lijm smelt).
die kan je met contactlijm vastzetten, uit een potje (dat is bij mij altijd een geklieder) of spuiten (maar dan ben je meer bezig met afplakken waar de lijm niet mag terechtkomen).
om die te trimmen gebruik ik een kantenfreesje.