Toen ik ze vertelde dat ze met de wind mee moesten zagen zeiden ze allemaal oui.
Misschien had je het in het Frans moeten zeggen ???
Ik heb ook al een aardige reeks (gelukkig niet al té erge...) blunders op mijn naam staan. Gek genoeg moest ik echt even nadenken bij het lezen van de titel van dit topic... Dat zegt genoeg over de werking van mijn hersenen: ver wegstoppen die blunders, dan de deur goed op slot en de sleutel weggooien...
). Door de jaren heen heb ik in ieder geval al wel geleerd om alles goed en vooral doordacht te meten, tenminste 3 meetpunten op te tekenen (als extra controle, ze moeten immers alle 3 in 1 lijn liggen...) oppassen voor vingers en overige ledematen etc. etc.
Recent nog wel een mooi voorbeeldje van onbedachtzaamheid: voor overbuurman R zou ik wel even een bureaublad op maat maken. Hierop kan hij zij gitaar-versterker en laptop plaatsen en in het onderkastje kunnen de mappen met bladmuziek. Aangezien de ruimte waarin dit bureau moest komen óók voorzien is van een kledingkast en tevens wordt gebruikt als strijk-kamer voor buuf G kon het blad niet simpel rechthoekig worden, maar waren er wat golvende lijnen noodzakelijk. Appeltje eitje toch??? Immers, genoeg apparatuur in de werkplaats om dit 'probleem' te tackelen. Aangezien ik nog wel een restant van een plaat multiplex had liggen waarvan een zijde was voorzien van een mooie laag beuken fineer hoefde er geen dure nieuwe plaat gekocht te worden. Kon het allemaal ook nog eens voor een vrienden-prijsje. En dus een ontwerp gemaakt, een tweetal mallen (de één wat breder dan de andere) en daarmee naar buur R gelopen. Superlatieven schoten tekort (want eindelijk werd zijn "bureau-probleem" eens opgelost...
), de keuze voor de maat werd gemaakt en dus kon ik los.
In de werkplaats aangekomen de mal op de multiplex plaat gelegd en afgetekend. Tevens (voor de dikke rand) nog een tweede strook afgetekend. Het paste precies op het rest-stuk. YES!!! Vol enthousiasme met de decoupeerzaag de grove vormen gezaagd. Daarna de randen opgedikt en daarna met een frees met geleider alles mooi op model gefreesd, alles goed geschuurd en al snel was het bureaublad klaar. Helemaal tevreden. Aansluitend nog snel even het onderkastje maken en monteren en klaar was dit projectje.
Omdat ik het leuk vind om foto's te maken van de dingen die ik maak het kastje op de werkvloer gezet en vervolgens het blad erop gelegd (en nee, ik heb op dit punt nog steeds niet door welke blunder ik heb gemaakt...). Voor de show er nog even een lampje op gezet. Tevreden loop ik van de werkplaats naar mijn huis om de camera op te halen. Weer terug zet ik de camera tegen mijn oog... stel scherp en... SLIK... NEEEEEE... BIEP BIEP BIEP (een paar woorden die niet voor dit forum geschikt zijn). Ik kom er dus nu pas achter dat de mooie, luxe fineerlaag - inderdaad, u voelt hem al aankomen - aan de onderkant zit...
#zucht
Buur R kon er wel om lachen en is ook altijd nog uitermate blij met de minder mooie bovenkant... Gelukkig hebben we de foto's nog...