Theoretisch gezien, voor woningbouw is het aangeraden om eerst de chape te gieten, daarna de wanden plaatsen, dan de vloerafwerking, en achteraf de wanden bekleden. Plafond is het allerlaatste.
Voor uw garage zou ik eerst de vloer plaatsen (als je een gewone osb-vloer op houten regelwerk kiest), dan de wanden, en als laatste ook het plafond.
Voordeel: je steekt wat meer werk in het plaatsen van de vloer, maar daarna heb je een effen ondergrond waarop je gemakkelijk uw wanden kan vast vijzen (zonder gaten in de beton te moeten maken voor je wanden, want door die gaten vergroot de kans op opstijgend vocht).
Daarna de wanden, zodat je gemakkelijk alle elektriciteit kan leggen (en dus ook de verlichting in de plafond)
En als laatste pas alle dichtmaken met bekleding.
Het feit dat je plafond nu nog zichtbaar is, kan ik enkel maar als positief zien: je kan je verlichting nog aanpassen, evt. afzuiging tussen de roostering leggen, of compressorleidingen.
Als je dak geisoleerd is, moet je tussen je roostering geen isolatie meer plaatsen (doe je dit toch, dan moet je er een dampscherm onder plaatsen)
Maar ik vermoed dat het dak geisoleerd is.