isolatie zagen

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.543
2.380
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik heb een holzher 2120, afgeragd ding, maar wel een invalzaag die 85mm diep kan. Laatst 120mm pir verwerkt. Voor de rechte stukken was het afdoende om 1x te zagen en dan de laatste 35mm met de hand te doen, voor de schuine stukken werkte het het best om vanaf 2 kanten in te zagen.
goeie aanpak, inderdaad
eerst mooi in ° met de machine
nadien het overblijvende deel met de handzaag
die tip onthoud ik :love:

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.014
2.220
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik denk dat de trappen naar de zolderverdiepingen van voor oorlogse huizen een beetje een belemmering zijn, om een beetje formaat lintzaag van trigger, boven te krijgen. Het zelfde gaat ook op voor een zaagtafel van het benodigde formaat.
Het is verre van mijn gangbare stijl tegendraads te zijn in deze zaken, maar ik verkeerde in de overtuigde veronderstelling dat het bij sommige projecten een gang- en aanvaardbare oplossing is het materiaal naar de locatie van het beoogde gereedschap te bewegen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Hoe zie je dat voor je? Blok globaal afteken, naar de werkplaats fietsen, zagen, terug fietsen, passen, aftekenen waar nog wat aangepast moet worden, weer op de fiets, weer wat zagen. Het zijn trouwens onhandige blokken om onder je arm op de fiets mee te nemen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Het leek je een goed idee om met die blokken 160 km enkele reis, naar drenthe te gaan rijden? Ik heb zelf ook een lintzaag, vandaar dat ik het over mijn eigen werkplaats had.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.117
3.332
Gaanderen
Mijn gedachte was een zwaardzaag. Dan zit je aan mafell of Festool. Daar vind je de prijs niet aangenaam van.
Zijn er geen houders waar je een kettingzaag onder een hoek kan zetten?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Ik heb er over gedacht om het met een kettingzaag te doen, maar ik ben bang dat ik dan langer aan het stofzuigen ben, dan aan het zagen.

• Leuk

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Dat lijkt me een handig zaagblad. Kon zo snel niet vinden wat het kost en waar het verkocht wordt.

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
90
11
Gelderland
Mijn ervaring na inzetten van een cirkelzaag: erg veel troep. Daarna verder gegaan met een handzaag voor gasbeton, geeft ook troep, maar ik vond het prettiger werken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Bij die van borgh geven ze aan dat het blad ook geschikt is voor pir platen. Bij wurth hebben ze het alleen over minerale wol.

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
665
319
Het Groene Hart
Ik heb bij mij de platen (100 dik) met de decoupeerzaag gedaan, en dan een blad voor metal sandwich er in:

1739355465014.png

Deze, of een maatje kleiner weet ik zo even niet meer.

Het instellen van de hoek ging eigenlijk beter dan ik er van verwacht had.

Ik heb verder nog een speciale isolatiehandzaag en zo'n mes geprobeerd maar dat werd allemaal vreselijk rommelig en korrelig. Dit ging strak en veruit het snelst.

• Leuk

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Een mes heb ik voor zachte isolatie. Dat werkt daarvoor prima. Voor 160mm onder een hoek zagen, is 250mm wat aan de korte kant. Maar met de deco heb je wel het voordeel van een instelbare zool.

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.895
907
Enschede
ingoogni.nl
Even afgezien van de diameter, er zijn daar toch ook zaagbladen voor, die hebben een soort gegolfde toestand in plaats van echte tanden. Hebben wel wat van de bladen die vroeger in de brood/vlees snijmachines zaten.

Edit: of een blad voor sandwichpanelen, da's ook hoofdzakelijk schuim.

Edit2: Ik weet het al en heb het mis. De zagen met en gegolfd blad zijn lintzagen om pakken textiel mee te zagen. In een keer het patroon voor 100 jasjes uit zagen.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.