Werk vanaf 2009 voor mezelf. (niet in het hout, maar wel in de creatieve sector)
Eerst 1 dag in de week tijdje later 2 en weer even later 3 enz.
Het is nu mijn voltijdbaan.
Begonnen in de crisistijd en niets gedaan aan marketing.
Vooral tegenwoordig is betrouwbaarheid veel belangrijker.
Kom afspraken na, wees kritisch, denk mee met de klant, wees vriendelijk en lever kwaliteit.
Al die jaren komen mijn opdrachten via via naar mij toe.
Niet om mezelf nu zo goed te noemen, maar zo werkt het kennelijk.
Marketing vraagt veel aandacht.
Aandacht is tijd, tijd die ik veel beter in de ontwikkeling van mijzelf kan stoppen om nog betere kwaliteit aan mijn klanten te leveren.
Is mijn persoonlijke visie, en lijkt in mijn geval te werken.
Je zegt het zelf al over Rik van Massave, vriendelijke man waar je graag komt.
Iedereen roept dat hier op Woodworking.
Daar kan geen marketing tegenop!
Nu zeg ik niet dat marketing niet werkt, maar het word nogal eens overgewaardeerd en neergezet als eerste vereiste.
Denk dat je persoonlijke skills veel meer bijdrage zullen hebben in het werven/binden van klanten.
Ik zou gewoon enkele mooie producten maken en kijken waar het je brengt.
Je hebt de ruimte en de spullen, als je het goed doet beginnen de mensen over je te praten.
Er kan weinig mis gaan.
En wees niet bang dat je te duur of te goedkoop bent, daar kom je door schade en schande vanzelf achter...