Mocht het probleem toch in de lagers zitten, dan zal de motor uit elkaar moeten. Kabeltje los in de aansluitdoos op de motor, schroefjes van de kap achter op de motor los, kap er af halen, met een lagertrekker de koelvin er af halen, schroefjes waarmee de motor vast zit in het slakkenhuis er uit draaien, motor met deksel en schoepenwiel uit nemen, borgschroefje uit schoepenwiel los draaien, met een trekker het schoepenwiel van de as trekken, de vier boutjes losdraaien waarmee de motor aan het deksel vast zit. Je hebt nu de kale motor. Die bestaat uit een voor en een achter deksel en de spoel. Dit wordt meestal bij elkaar gehouden door 4 draadeindjes, maar losse schroefjes aan beide zijden komt ook voor. Losdraaien en je kan de deksels van de spoel halen. Meestal heb je hier 2 platte schroevendraaiers voor nodig. Aan een kant zit er een gegolfde ring tussen het deksel en het lager. Je hebt nu het anker met aan weerskanten een lager. Deze lagers trek je er af met een lagertrekker. De maat van het lager staat meestal met kleine lettertjes op de buitenring, bijvoorbeeld 6202-2 rs. Daar bestel je nieuwe voor. Dan zorg je voor een stuk pijp dat de maat van de binnenring van je lager heeft. Je kan nu de nieuwe lagers er op slaan. Daarna het spul weer in de omgekeerde volgorde monteren.