Incra Magnalock routerplate infrezen

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Inmiddels even gecheckt: helaas is het idd geen 40 mm, net iets kleiner. Ik heb Incra maar even een mail gestuurd, of zij mij kunnen aangeven wat de straal/diameter van de hoeken is. Als dat een standaard maat (Imperial) is kan ik er wellicht een forstnerboor voor kopen. Anders kan ik altijd nog Nova's methode gebruiken, dan maak ik een exacte (negatief) kopie van de plaat, is wel 'veel' werk.
Inmiddels heeft ook medeforumlid MartijnEHV aangegeven dat ik zijn mal mag lenen, moet er dan voor wel voor heen en weer naar Eindhoven. Dat is uiteindelijk wellicht het snelst, het meest nauwkeurig en ach, met het vele thuiswerken is het wel eens lekker weer een tochtje te maken... :)
Voor nog geen 5 euro komt ie met de post
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus Flater

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
78
47
Arnhem
Ik heb vandaag een kopie van de mal gemaakt: vorm aftekenen op een stukje plaat, met een speedboor en decoupeerzaag de binnenvorm ruw uitgezaagd. Dan de plaat op het origineel klemmen en met een gelagerde kantfrees de originele vorm uitfrezen. Half uurtje werk en scheelt @J@ko de moeite van het terugsturen.
Niet van echt te onderscheiden al zeg ik het zelf.
Bekijk bijlage 113106
Martijn, inmiddels ligt hij achterin mijn auto, super dat je dit gedaan hebt!!!
 

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
78
47
Arnhem
Was ook een kopie van een doorverkocht kwaliteitsmalletje! Maar het is ongelofelijk goed om te zien hoe vaak en ver mensen bereid zijn om “onbekenden’ op het forum te helpen.

Lekker.
Grappig dat je ‘onbekenden’ zegt, weliswaar tussen aanhalingstekens maar ik vraag me dan wel af wanneer je tot de ‘bekenden’ gaat horen? En in mijn kopje staat nog ‘nieuw lid’ weet iemand wanneer je ‘nieuw lid’ af bent? 😊
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Grappig dat je ‘onbekenden’ zegt, weliswaar tussen aanhalingstekens maar ik vraag me dan wel af wanneer je tot de ‘bekenden’ gaat horen? En in mijn kopje staat nog ‘nieuw lid’ weet iemand wanneer je ‘nieuw lid’ af bent? 😊

Nou, buiten de mensen die je een keer gezien hebt op de open dagen of waar je een stuk gereedschap aan verkoopt zijn in principe “onbekend”. Staat los van het aantal keer dat iemand gepost heeft. Mij doet het altijd deugd te zien dat mensen extra moeite voor elkaar willen doen waarbij de enige verbintenis eigenlijk een interesse in hout/houtbewerking is.

Top! Hou ik van.
 

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Bekijk bijlage 114057Inmiddels ook de mitertrack er in. Nu door met dustbox onder de router, zodat er afzuiging van onder is.
Waarom heb je de frees rechts van de zaag gezet? De doorvoer richting van de zaag en frees zijn nu tegenover gesteld aan elkaar d.w.z voor frezen sta je aan de andere kant als voor het zagen, je zult dus altijd aan de voor en achterkant van de tafel voldoende ruimte moeten hebben.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Waarom heb je de frees rechts van de zaag gezet? De doorvoer richting van de zaag en frees zijn nu tegenover gesteld aan elkaar d.w.z voor frezen sta je aan de andere kant als voor het zagen, je zult dus altijd aan de voor en achterkant van de tafel voldoende ruimte moeten hebben.
Dat moet toch, want anders kan je het materiaal niet aan- en afvoeren .... ;)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.076
2.599
Hij heeft alles op wielen staan, dus lijkt me geen probleem. Als hij een langere aanslagbalk voor zijn langsgeleider regelt, kan hij dat stuk tafel ook gebruiken bij het zagen van brede stukken hout.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
De mitertrack tussen de zaag en de frees had het opgelost. Maar het staat op wielen, dus echt een probleem is het niet. Ruimte rechts van je frees is ook wel handig.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
965
395
hilversum
Gewoon een diepe/lange fence maken om aan die van de zaagtafel te klemmen.
Kan je de verstelling van de zaag gebruiken om je frees fence te stellen.
 

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
78
47
Arnhem
Gewoon een diepe/lange fence maken om aan die van de zaagtafel te klemmen.
Kan je de verstelling van de zaag gebruiken om je frees fence te stellen.
Dat is idd precies de reden om de frees rechts van de zaag te maken, om de langsgeleider van de zaag ook te gebruiken voor de freestafel. Ik ga er een fence aan of overheen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdl

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
78
47
Arnhem
Dat is idd precies de reden om de frees rechts van de zaag te maken, om de langsgeleider van de zaag ook te gebruiken voor de freestafel. Ik ga er een fence aan of overheen maken.
En inderdaad, voor en achter de zaagtafel moet sowieso altijd ruimte voor aan en afvoer materiaal zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik er van te voren niet heel hard over nagedacht of de frees ook links zou kunnen. Is in mijn hoofd nooit een optie geweest omdat ik de fence van de zaagtafel wil gebruiken voor de frees ook.
 

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
78
47
Arnhem
En inderdaad, voor en achter de zaagtafel moet sowieso altijd ruimte voor aan en afvoer materiaal zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik er van te voren niet heel hard over nagedacht of de frees ook links zou kunnen. Is in mijn hoofd nooit een optie geweest omdat ik de fence van de zaagtafel wil gebruiken voor de frees ook.
Dus toen Teunos dat vroeg dacht ik wel heel even: ‘shit’ haha.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
En inderdaad, voor en achter de zaagtafel moet sowieso altijd ruimte voor aan en afvoer materiaal zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik er van te voren niet heel hard over nagedacht of de frees ook links zou kunnen. Is in mijn hoofd nooit een optie geweest omdat ik de fence van de zaagtafel wil gebruiken voor de frees ook.
Toevallig kun je bij de dewalt ook je fence links plaatsen. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.