Inches naar millimeters

Ruben houtklusser

Bezig met hout
6 jul 2020
488
734
Zuid West Drenthe
Wat betreft maten omzetten maak ik het mezelf graag makkelijk.
Daarbij laat ik me vooral leiden door het beschikbare materiaal en/of aanwezige gereedschap.
Voor mij: 4" = 10cm (lekker simpel)
En een 1/2" is 12mm of 13mm als dat uitkomt.
1/4" is 6mm of 7mm als dat toevallig de maat is van mijn schaafbeitel.
En niemand valt over het verschil van 3/4" of 20mm.

Daarnaast zijn bij mij alle schaalverdelingen op het gereedschap in mm, dus ik wil al die tiendes achter de komma helemaal niet weten.
Al die getallen achter de komma bezorgen mij alleen maar hoofdpijn bij vermenigvuldigen of delen....
Wel belangrijk is hoe hoog moet bijvoorbeeld bovenkant blad zijn of de minimale binnenwerkse maat van mijn lades enz.
Maar dat laatste zijn maten die niemand je kan geven, die bepaal je zelf aan de hand van je wensen.

En als ik dan toch echt moet weten hoeveel een inch-maat is gebruik ik daarvoor een app. 🙃
 

workingwithwood

Actieve deelnemer
22 okt 2008
560
94
Stiens
wel een ingewikkelde sheet.
excel heeft gewoon een functie om eenheden om te zetten
Ik kan veel met Excel. Aan converteren heb ik niet gedacht. Ik wilde het gewoon zelf doen. Overigens kun je een deel oppakken en dat met plakken speciaal (alleen waarden) ergens anders neerzetten. Dan is de ingewikkeldheid er uit.
Verder wilde ik vooral graag het beeld hebben dat ik nu heb

Bijv. 2 1/4"= 57,15 mm

Ik gebruik het ding trouwens toch maar heel weinig. De lol zat in het maken ervan. Geen idee waar de afdruk ligt in de werkplaats. Ik gebruik ook wel een 'omzetter' op mijn mobieltje.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.063
109
voor diegene die de exacte maten wil.
 

Bijlagen

  • inch-mm-exacte-matenpdf.pdf
    272,3 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: Danny1984

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.