Het vervangende pakket is binnen. Zoals te zien is, ziet deze er stukken minder gehavend uit.
De meeste onderdelen zijn daarom ook minder gehavend (ik zal niet zeggen perfect netjes, want dat is ook niet het geval) maar de kritische ophangpunten:
zijn gewoon in de verpakking al verbogen. Niet alleen niet netjes, het doet me twijfelen over de stevigheid van die bevestinging. Als de pers in gebruik is trekken die veren immers behoorlijk hard aan deze ogen. Zou er eentje los schieten, krijgen we (wederom) vliegend metaal.
De toleranties van het geleidesysteem zijn nog steeds met een vinger te meten:
En de pers kan natuurlijk, maar ik had ook niks anders verwacht, vrij bewegen op de standplaats.
Deze perscylinder werkt wel beter dan de oude, al moet je de ontluchtingsnippel behoorlijk dichtdraaien om te zorgen dat hij niet terug in zakt. Daartoe zitten er uitsparingen op de (verwijderbare) hendel waarmee je e druk erop zet: deze uitsparing past precies over het nippel om deze los of vast te draaien. Dit is dus niet één eenvoudige handeling met één onderdeel, je moet voor elke keer dat je wil lossen en aandrukken de hendel loshalen en op een ander component van de cylinder steken.
Ik heb de nieuwe foto's opgestuurd naar de leverancier en gevraagd wat ze hiervan vinden. Ik heb erbij vermeld dat zoals de pers er nu bij staat wel door mij aangepast/gerepareerd kan worden (ik zou het geleidesysteem kunnen versmallen, extra laswerk, beveiliging tegen wegschieten en extra montagepunten) maar dan niet tegen de originele aanschafprijs. Met andere woorden, kom maar met een (gedeeltelijke) credit. Ondanks de lage aanschafprijs is het product zelfs die 120 euro niet waard in de geleverde vorm.