ik heb er gewoon een vloertje opgelegd.... werkt primaEen plaat trespa of een kantinetafel is ook prima. Als het maar glad en slijtvast is.
foto vergetenik heb er gewoon een vloertje opgelegd.... werkt prima
CMT heeft schuur/uitlijnschijven, o.a. art. 299.112.00M. In NL op een paar plaatsen te koop, maar in Italië bij Mobiltecnica goedkoper.ik wil gaan schuren met mijn radiaalzaag. Weten jullie waar ik zo'n schuurschijf kan vinden. Ebay, kruis al geprobeerd zonder resultaat
Ik heb voor het eerst mijn schroefdraadmetertje gebruikt en de resultaten zijn metrisch 2.0 maar withworth 13G vond ik ook prima passen. De as is 2.96cm dik. Zie fotos.Wat voor schuurschuif zoek je? Wat zit er voor schroefdraad op je zaag as?
zo, wat een joekel. ik las op internet ook iets van 5/8 draad maar ik kwam op 2.0 metrisch en 13G withworth uit met mijn schroefdraadmeter. Zegt je dat wat? Je bedoelt dat je een bestaande nieuw te kopen schuurschijf van nieuw draad voorziet? Ja, dat is een goed idee. Wat bedoel je met houtdraaibank?Ik zou gezien het formaat en vermogen van je machine, kijken naar een schijf van 300mm, omdat daar standaard schuurvellen voor te koop zijn. De meeste standaard hulpstukken voor dewalts zijn voor 5/8 linkse draad en meestal bedoelt voor de kleinere machines. Ik denk dat de kortste klap het aanpassen van een schuurschijf voor op de houtdraaibank is.
Ik wil er balken, planken en latten onderdoorschuiven om de ruwe kant eraf te halen. Bedoel je dat met vandikte schuren?Als je er mee wil vandikte schuren moet je de rand van de schijf een beetje afronden. Op die manier loop je niet met de zijkant van je schuurpapier in je werkstuk.
Ja, ik heb het gezien. Ik zal informeren of er een mogelijkheid is om deze uitlijnschijf om mijn as te krijgen. Dank je.CMT heeft schuur/uitlijnschijven, o.a. art. 299.112.00M. In NL op een paar plaatsen te koop, maar in Italië bij Mobiltecnica goedkoper.
Je moet daar dan rond schuurpapier op plakken, bijvoorbeeld te krijgen bij Baptist.
Hallo chevy, ik ben in verwarring over de draad van de as. Om een passende schuurschijf op de as te krijgen moet ik wel de juiste schroefdraad weten. Kun je me helpen? Is het nu m3 5/8 linkse draad of m3 2 metrisch linkse draad of m3 13G withworth linkse draad? Dank je.Dat zijn allemaal hulpstukken voor 5/8 linkse draad. Ik heb ook zo'n amf dewalt uit 1956. Die machines werden verkocht als een compleet bewerkingscentrum. Met freeskoppen, schuurschijf, schuurdrum, vingerfrezen, dado stacks, slingerzaag. Er zijn voor de machines met 5/8 draad nog veel dingen te koop op bijvoorbeeld e bay. Vaak nog nieuw in de doos. Ik denk dat veel kopers toendertijd zich alle hulpstukken lieten aansmeren, maar dat de zaag in de praktijk vooral als afkortzaag gebruikt werd. En de hulpstukken bleven in de kast.
Ik denk dat er erg weinig schuurpapier op zo'n schijf zit om zulke oppervlaktes te schuren zonder dat je vaak schuurpapier moet wisselen.Ik wil er balken, planken en latten onderdoorschuiven om de ruwe kant eraf te halen. Bedoel je dat met vandikte schuren?
Ja, maar het gaat niet om grote aantallen, af en toe een balkje. Ik denk dat een schaafschijf en/of schuurrol hiervoor beter is maar jammer genoeg is dit gereedschap moeilijk te krijgen voor mijn as van M30 x 2 linksdraaiend.Ik denk dat er erg weinig schuurpapier op zo'n schijf zit om zulke oppervlaktes te schuren zonder dat je vaak schuurpapier moet wisselen.