Misschien is het in de houtwereld wat anders, ik kom zelf uit de staalwereld en in de tak van de sport waar ik zit gaat het wel zo. Het komt inderdaad ook voor dat er akkoord op een offerte komt waar pas maanden later mee gestart wordt. Pas nog meegemaakt, we hadden de order al getekend en wel binnen, een week later het staal besteld, kregen we vanuit de staalhandel een prijsstijging door. Dat maakte dat het werk niet meer uit kon financieel. Met de klant overlegd dat of de prijsstijging aan hem doorberekend moest worden of dat we anders de order terug zouden geven. Het laatste is gebeurd.Ik verbaas mij echt over hoe jullie hierin staan. Beetje aannemer zal waarschijnlijk niet eerder dan 5 maanden na acceptatie beginnen. Dan zou hij dus een gigantische loods moeten aanhouden om alleen maar alle voorraden voor toekomstige klussen op te kunnen slaan en de waarde van al dat materiaal staat daar niks te doen. Dat is verre van realistisch.....
Het blijft een grijs gebied, en afhankelijk aan welke kant je staat zijn diverse inzichten mogelijk. Als ik in dit geval aan de klantzijde zou staan, zou ik zeker niet direct toegeven maar eerst de aannemer eens zelf over de brug laten komen.
De topicstarter wordt nu domweg voor het blok gezet en dat is een fout van de aannemer die hiermee krediet verspeeld.
Laatst bewerkt: