Houten zelfbouw 'plano' lijmpers

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
ik heb de peaktool lijmpers besteld na wikken en overwegen. Ben benieuwd wat het resultaat is. De orginele van Scheppach is er identiek aan volgend mij.
 

Jesse

Actieve deelnemer
25 jul 2010
254
1
ziet er ook wel ok uit.
Ik wil in de toekomst een wand maken met de peaktool er lang. Was het geklooi met al de lijmklemmen wel zat. Was er per paneel vaa 10 a 12 nodig. De peaktool/plano lijkt me erg makkelijk en snel lijmen. Hopen dat de kwaliteit ook goed is. Hopelijk kom ik daar voor de kerst achter heb panelen liggen die ik moet lijmen alleen baptist in arnhem is niet zo snel met leveren heb donderdag ochtend de bestelling al geplaatst dus ben bang dat het pas na de feestdagen word.
 

Dude

Nieuw lid
23 aug 2014
4
0
Hoi Allemaal, Toen ik deze een paar weken geleden zag, wilde ik ook zoiets. Dus ik ben aan de slag gegaan en kwam iets anders uit.SN202518.jpgSN202520.jpgSN202521.jpgSN202525.jpg
Ze zijn maar 50cm lang, maar ik maak ook geen grote werken. De draadeinden zijn M12 en 20cm lang. Verder heb ik staal van 4mm dik in stukken gezaagd en M6 er door heen gedaan. Voor de ophanging had ik nog e.e.a., dus dat ziet er niet uit, maar het werkt.

Groetjes, Dude
 

Dude

Nieuw lid
23 aug 2014
4
0
Dank je Seb, ik heb alleen een klein foutje vermeld. De draadeinden zijn niet M12 maar M10. Omdat de aluminium buizen 20x20mm zijn, kunnen er 2 M10 moeren op elkaar in de buis om de draadeinden aan te draaien.
De aluminium persbuizen zijn 20x40mm. Het hout dat daarin zit is voor meer sterkte. Die heb ik er wel met een autokrik in moeten persen, zo strak paste het.
 

Jemst

Nieuw lid
14 sep 2020
1
0
Deze lijmpers bouwde ik om grotere panelen te kunnen maken, zonder te klooien met veel lijmklemmen. En dit neemt veel minder ruimte in.
Het geheel is gemaakt van vuren 5x10. de staanders zijn licht gebogen, om bij sluiten het paneel over de gehele breedte (=hoogte) te klemmen.
Alles is afgeplakt met teflon tape, want anders krijg je de pers nooit weer open!


Attached files
Ik ben van plan zelf lijmpers te maken. Jouw lijmpers is heel interessant. Alleen ik kan geen foto's openen. Wil je opnieuw foto's plaatsen?
Bvd Jan Stufken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.