Zie www.houtolie.nlBeste draaiers,
Wie heeft er tips om mijn draaiwerkjes mooi te laten blinken en in welke volgorde ik alles moet doen.
Groetjes van een dummie
Nb ik heb geen belang bij DeCokerije maar op de site houtolie.nl vind je wel een gedegen antwoord op je vraag; op dit forum zijn talloze adviezen over ‘afwerken’ verschenen, typ maar eens afwerken in de zoekbalk. Als je in de buurt woont van Etten-Leur praat ik je graag bij.Beste draaiers,
Wie heeft er tips om mijn draaiwerkjes mooi te laten blinken en in welke volgorde ik alles moet doen.
Groetjes van een dummie
welkom als nieuw lid in onze warme vriendenclub !Beste draaiers,
Begrijp ik het goed dat hier uitgelegd wordt dat eerst blo(boiled linseed oil of gekookte lijnolie) aangebracht wordt en daarna de ca of is het een mix van die twee in één potje.Zoek op het www met de term BLO ca glue er staat een pdf van de IAP
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://content.penturners.org/library/techniques/ca-blo.pdf
Ik werk mijn pennen meestal af me CA glue maar dan zonder lijnolie.
Gluboost werkt heel makkelijkIs echter wel duur spul.
CA = cyanoacrylaat lijm, superlijm. Voor deze toepassing neem je over het algemeen de dunvloeibare vormen met een korte ketenlengte. Ook al omdat je met BLO werktCa ken ik in 3 viscose graden, blo ? Wat is het kun je dat uitleggen. Ben benieuwd en leergierig.
Ja. Ik sta er weer met mijn demonstratie splitcane hengelbouw...Zeer interessant, ik ga het uitproberen,Henk Verhaar kom jij ook naar de odh ? Wil hier graag even over babbelen
Het filmpje laat geen CA-BLO afwerking zien, maar alleen CA. Twee verschillende viscositeiten, hij begint met een dikke CA, en eindigt met een dunne, en na elke laag een accelerator. Is allemaal geen rocket science en kan ook 'los' gekocht worden. NB, de dikke CA wordt aangeprezen als 'self leveling' maar zijn oppervlak ziet er, voordat ie gaat schuren, flink bobbelig uit, bijna cellulitis-achtig. Ik ben alles bij elkaar niet extreem overtuigd van de kwaliteiten van dit product boven gewone huistuinenkeuken CA lijmen en accelerators...Begrijp ik het goed dat hier uitgelegd wordt dat eerst blo(boiled linseed oil of gekookte lijnolie) aangebracht wordt en daarna de ca of is het een mix van die twee in één potje.
Excuses mijn technisch engeltje is niet altijd zo begrijpend
Heb je filmpje gevonden en zie dat het één prutje is. Interessant![]()
Van welk product ben jij niet overtuigd Henk?Het filmpje laat geen CA-BLO afwerking zien, maar alleen CA. Twee verschillende viscositeiten, hij begint met een dikke CA, en eindigt met een dunne, en na elke laag een accelerator. Is allemaal geen rocket science en kan ook 'los' gekocht worden. NB, de dikke CA wordt aangeprezen als 'self leveling' maar zijn oppervlak ziet er, voordat ie gaat schuren, flink bobbelig uit, bijna cellulitis-achtig. Ik ben alles bij elkaar niet extreem overtuigd van de kwaliteiten van dit product boven gewone huistuinenkeuken CA lijmen en accelerators...
Ik gebruik tot nog toe de ca van Ronald en Marco…..cellulitis huid komt voor af en toe, dan met korrel 600 voorschuren droog daarna met micro mesh nat gaat meestal goed. Gebruik alleen geen activator want dan komt er een witte waas op ben ik achter gekomen.Het filmpje laat geen CA-BLO afwerking zien, maar alleen CA. Twee verschillende viscositeiten, hij begint met een dikke CA, en eindigt met een dunne, en na elke laag een accelerator. Is allemaal geen rocket science en kan ook 'los' gekocht worden. NB, de dikke CA wordt aangeprezen als 'self leveling' maar zijn oppervlak ziet er, voordat ie gaat schuren, flink bobbelig uit, bijna cellulitis-achtig. Ik ben alles bij elkaar niet extreem overtuigd van de kwaliteiten van dit product boven gewone huistuinenkeuken CA lijmen en accelerators...