Hikoki C10RJWAZ tafelzaag - ervaringen?

Sonjaklus

Nieuw lid
30 okt 2021
21
8
bosschenhoofd
Ook ik wil deze zaagtafel aanschaffen na vele filmpjes en review´s bekeken te hebben, ik denk dat hij hobbymatig gaat voldoen voor mij. Heb nu een parkside zaagtafeltje dus ga ik er zeker op vooruit! Alleen van de opmerking "De tafel heeft inderdaad een vreemd ruw oppervlak en de verf die erop zit gaat er makkelijk af. Mijn idee is dat daarom een slee voor cross cuts oid. niet makkelijk loopt." word ik niet blij. Dat lijkt mij wel zo makkelijk maar als dat dankzij het slechte oppervlakte van het blad moeilijkheden gaat geven is dat toch wel heel jammer, is hier een oplossing voor te vinden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pentarthrum huttoni
14 jan 2022
8
4
Den Haag e.o.
Ook ik wil deze zaagtafel aanschaffen na vele filmpjes en review´s bekeken te hebben, ik denk dat hij hobbymatig gaat voldoen voor mij. Heb nu een parkside zaagtafeltje dus ga ik er zeker op vooruit!
Ik zit in dezelfde omstandigheid. Parkside / Scheppach HS80, zaagt prima, maar ik wil werkbanken en kastjes maken en hoop met een betere zaagtafel nauwkeurig(er) te kunnen werken.

Op de foto's van PaulieW zie ik dat de "insert" zijn verf verliest - die inset vervang je toch snel voor een "zero clearance insert"?

(Je kunt wel merken dat ik veel angelsaksche hout-video's heb gekeken... maar we zijn hier ook niet op houtbewerking.nl. ;) )
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.987
813
Omgeving Leiden
Ook ik wil deze zaagtafel aanschaffen na vele filmpjes en review´s bekeken te hebben, ik denk dat hij hobbymatig gaat voldoen voor mij. Heb nu een parkside zaagtafeltje dus ga ik er zeker op vooruit! Alleen van de opmerking "De tafel heeft inderdaad een vreemd ruw oppervlak en de verf die erop zit gaat er makkelijk af. Mijn idee is dat daarom een slee voor cross cuts oid. niet makkelijk loopt." word ik niet blij. Dat lijkt mij wel zo makkelijk maar als dat dankzij het slechte oppervlakte van het blad moeilijkheden gaat geven is dat toch wel heel jammer, is hier een oplossing voor te vinden?
Als dat zo is dan kan je onder je crosscut sled een paar smalle kunststof glijstrips maken.
Bijvoorbeeld van een kunststof snijplank.
 

Sonjaklus

Nieuw lid
30 okt 2021
21
8
bosschenhoofd
En, hoe bevalt de zaag?
Hij bevalt mij prima. Het werkblad is ruim voldoende. De zaag doet het goed, al wil ik er wel een kwaliteitsblad inzetten, heb vernomen dat je daar veel profijt van hebt. Nu in de planning om een zaagslede te maken, nog even uitzoeken van welk materiaal en hoe dik. Dus als iemand mij daar advies in wil/kan geven...
 
  • Leuk
Waarderingen: teunos

Tarkin

Actieve deelnemer
20 dec 2020
41
21
Oost-vlaanderen
Ondertussen een paar dagen heb ik ze en vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Installatie moet je even wakker voor zijn, het boekje vind ik niet zo duidelijk. Ik was meer met de yt filmpjes van dailey woodworks over deze zaag.

Out of the box wel redelijk accuraat. Ook de mm aanduidingen voor de Fence kloppen goed.

Het blad zelf is voldoende als je ruw moet zagen, maar het verdient geen schoonheidsprijs zeg maar. Veel splinters bij multiplex bv. Dat gaan we dus nog veranderen.

Al bij al zeer tevreden en ik denk dat ik er de komende jaren veel geniet van ga hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: teunos

teunos

Actieve deelnemer
12 apr 2021
105
91
Oss
Top, ik overweeg hem ook in mijn winkelmandje te droppen. Het opgegeven gewicht van 44kg, is dat inclusief of exclusief onderstel?
 

Sonjaklus

Nieuw lid
30 okt 2021
21
8
bosschenhoofd
Ondertussen een paar dagen heb ik ze en vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Installatie moet je even wakker voor zijn, het boekje vind ik niet zo duidelijk. Ik was meer met de yt filmpjes van dailey woodworks over deze zaag.

Out of the box wel redelijk accuraat. Ook de mm aanduidingen voor de Fence kloppen goed.

Het blad zelf is voldoende als je ruw moet zagen, maar het verdient geen schoonheidsprijs zeg maar. Veel splinters bij multiplex bv. Dat gaan we dus nog veranderen.

Al bij al zeer tevreden en ik denk dat ik er de komende jaren veel geniet van ga hebben!
Welk zaagblad kun je aanbevelen?
 

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Is de langsgeleider stevig en stabiel?
Of kan je hem heen en weer bewegen na het vastzetten?

Nog van harte gefeliciteerd met je aankoop.

Gr Danny
 
14 jan 2022
8
4
Den Haag e.o.
Hoi, ik kijk hier sinds een paar maanden veel rond. Ik heb onze garage geïsoleerd en wil nu werkbanken maken a la Paoson Woodworking - met veel lades. Mede door dit draadje heb ik sinds vrijdag ook een C10RJWAZ.
En is de 90 en 45 graden haaks?

Gr Danny
Eh nee. Bij mij niet. Ik kan de verstekgeleider zo 1-2 graden bewegen in de tafel en ik zie geen afstelmogelijkheden. Wel jammer, de verstekgeleider zelf voelt solide aan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.