Het einde van Dictum?

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.442
1.208
Enschede
ingoogni.nl
als je woodworking.de bedoelt, daar wordt er niks over vermeld
Heb het net gevraagd, met de gebruikelijke meningen tec als gevolg.

Zoals ik het begrijp en in het handelsregister kan zien is het Insolventsverfahren (insolventieprocedure) 01-07-2026 aangevraagd en op 13-07-2026 in het register ingeschreven. De website waar jij naar verwees lijkt op de zaken vooruit te lopen met "liquidatie".

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.671
1.289
Enschede, Twente
ben niet vertrouwd met het duitse gerechtswezen maar de status van Dictum staat sinds 13-07 op ‘Liquidation’
Bekijk bijlage 169845
Zoals ik het interpreteer is dat de partijen in donkerrood het bedrijf overnemen (al gedaan of mee bezig) van de oorspronkelijke eigenaren/firmanten/bedrijfsleiders (in het grijs — die meneer met de Vietnamese naam is de huidige bedrijfsleider). Rechtskundig zal dat wel iets betekenen in de zin van liquidatie van het originele bedrijf (dd 13 juli) en de start van een nieuw dat waarschijnlijk de naam overneemt, of zoals het schijnt een nieuwe naam gebruikt: "DICTUM WAVE GmbH". Net zoals in NL mag je onder een BV diverse handelsnamen gebruiken, dus dat het DICTUM blijft lijkt me zeer waarschijnlijk.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.