Het einde van Dictum?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.616
1.245
Enschede, Twente
Triton het zelfde verhaal, is inmiddels overgenomen door Australie's grootste handelaar in houtbewerkingsspullen.
Wel even een nuance: Triton is/was een merk van machines, terwijl Axminster een Engelse keten van winkels is/was die ook onder eigen naam machines etc liet maken en verkocht.

Wat Axminster deed, dus onder eigen naam machines en ander spul laten maken en verkopen is wat Dictum ook is gaan doen, een paar jaar geleden. Dat wijst erop dat dit soort winkels in hun bedrijfsvoering of tegen het probleem aanliepen dat hun marges op doorverkoop van ge-etableerde merken onvoldoende waren en daarom een eigen merk gingen voeren. of dat ze dat deden om hun aanbod te verbreden met hetzelfde doel (meer marge).

Blijkbaar pakt dat niet goed uit. Mss omdat de investeringen in machines teveel beslag legde op de kapitaalmiddelen, of dat door recente ontwikkelingen (verstoring van de wereldmarkten, gestegen prijzen van grondstoffen, stijgende rentes) de kosten te hoog werden, bij een teruglopende markt (mensen houden de knip dicht).
Het is te hopen dat de herfinanciering van Dictum lukt. Het is een fijn bedrijf.

(Even terzijde: bij FineTools, AKA Dieter Schmid, zijn er de laatste tijd erg veel promotie-acties — hopelijk is daar niet zoiets aan de hand als bij Dictum… Dat zou jammer zijn. Is ook een fijn bedrijf. )

• Leuk
Waarderingen: knotwilg

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
416
179
FineTools, AKA Dieter Schmid, zijn er de laatste tijd erg veel promotie-acties
Dat is al zo'n anderhalf jaar. Continue aanbiedingen/kortingen. Ik ben daarzelf niet zo'n fan van.
Dan liever Dictum. Gewoon (altijd) goede prijzen.
Maar ook Dictum ontkomt er niet aan (misschien om extra omzet te maken, doet het goed bij investeerders) ze hebben op dit moment een kortingscode waarmee je 15% korting kunt krijgen op bijna alles.

P.S. FineTools, AKA Dieter Schmid
Ligt het aan mij, maar sinds ze daar een nieuwe website hebben, kan ik daar bijna niets meer terug vinden. Oude site vond ik veel fijner.

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
959
285
Twello
Ligt het aan mij, maar sinds ze daar een nieuwe website hebben, kan ik daar bijna niets meer terug vinden. Oude site vond ik veel fijner.
Het ligt niet aan jou. Op het forum wat er achter hangt is daar ook draadje over. Nu is dat forum lang niet zo actief als deze.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.616
1.245
Enschede, Twente
Eens, schijnt ermee te maken te hebben dat sites tegenwoordig ook op iPhones en zo te behappen moeten zijn. Stom. En alle sites gaan zo ook op elkaar lijken (zie Dictum en FineTools).

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.650
1.022
‘s-Hertogenbosch
Alles wordt voortaan online aangeboden… zo ook door Ali en consorten…. Je kunt er 24/7/365 terecht en worden digitaal logistiek afgehandeld….. dit scheelt dus een hele hoop marge tov vakverkopers die weten waar ze het over hebben . Advies inwinnen moet dan op een andere wijze.
Ik kan mezelf voorstellen dat het voor de nieuwkomers overweldigend is om zelf iets te gaan doen waar je ook nog in moet investeren, naast je overige uitgaven en dan is kant en klaar kopen vaak goedkoper….
Wil je iets maken gaat er ook nog eens een hele hoop tijd inzitten welke niet beschikbaar is of het moet net als op YouTube binnen ( ahum) 30 minuten tot een uur klaar is……

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.