Hardhouten lockdown tafel #2

Menkie

Nieuw lid
22 apr 2020
14
5
Utrecht
Hallo,

'T is al weer een tijdje geleden dat ik wat gepost hebt. Dat was in de vorige lockdown om precies te zijn. Toen heb ik een heel zooitje hardhout van de kliko gered door er een tafel van te maken. Zie link:

Hardhouten tuintafel

Toen de boel weer wat open ging in ons landje zag ik opeens weer hardhout in de kliko liggen. En dit keer nog veel meer! Genoeg voor twee tafels... Dat heb ik dus even gereserveerd. Kostte me bijna niets, alleen een week rugpijn. Een tijdje rondgelopen met dat zooitje hout in mn achterhoofd(spreekwoordelijk dan). En toen kwam lockdown 2.
Lang verhaal kort: Er zijn dus nu twee nieuwe tafels gemaakt. Super zwaar, super lang en super vet!

Mocht een van jullie ook zoiets gaan doen kan ik van harte aanraden om er een dikke klets onverdunde hardhoutolie tegen aan te gooien. Droogt wat trager maar werkt goed.

Ik heb gefilmd hoe ik een van de tafels heb gemaakt en er een video van gemaakt. Zie link:


Beste mensen, nog een fijn uiteinde van de lockdown!

Timo

Hier nog wat foto's


JPEG-afbeelding-696AE9A80876-1.jpeg
JPEG-afbeelding-AD682ED13717-1.jpeg
JPEG-afbeelding-9F1DD5FF75BC-1.jpeg
JPEG-afbeelding-973981C98CF2-1.jpeg
JPEG-afbeelding-5FB4D8C14B8F-1.jpeg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
superleuk filmpje, mooi gemaakt. Met weinig gereedschap en veel noeste arbeid prachtige tafels gemaakt. Mooie verbindingen gehakt en ook nog uit afvalhout. Mag je trots op zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Menkie

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.632
693
Antwerpen
ik heb filmpie snel afgezoefd dus misschien heb je het wel vermeld maar hoe heb je de dwarse uitzetting van de planken opgevangen (ik heb je geen slobbergaten zien maken)?

mag je in Ned afval uit de bakken van het containerpark halen ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Menkie

Menkie

Nieuw lid
22 apr 2020
14
5
Utrecht
ik heb filmpie snel afgezoefd dus misschien heb je het wel vermeld maar hoe heb je de dwarse uitzetting van de planken opgevangen (ik heb je geen slobbergaten zien maken)?

mag je in Ned afval uit de bakken van het containerpark halen ?
Ik denk dat ik je begrijp.... geen slobbergaten gemaakt. De planken heb ik niet zo heel strak tegen elkaar aan gelegd. Dus ik verwacht geen problemen. Is bij de vorige tafel ook goed gegaan. En anders heb ik weer een leuk klusje. Moet er wel weer een lockdown komen haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.