Hammer of Power record vlak en vandiktebank

jorisvh

Post veel
de 82dB uit het YT filmpje is met de machine aan maar zonder schaven, weinig relevant ajhmv.

gedetailleerde info staat gewoon in de specificaties in de handleiding
1775889629583.jpeg
ik zou die cijfers wel met een grote korrel zout nemen.
zoals al gezegd hangt het vooral af wat en hoe je schaaft.
er wordt niet vermeld met welke motoren dit is (1,9/3,0/4,0kW, 230/400V).
silent power as zou 20dB reductie geven in idle en maar 11dB reductie in working??
met gewone as wordt de machine 1dB luider (nauwelijks hoorbaar) bij schaven, met silent power as 10dB luider???

• Leuk
Waarderingen: kettingspanner

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
138
193
Boortmeerbeek
www.youtube.com
Hoewel ik het nooit heb gemeten, kan ik uit ervaring toch wel spreken dat het zeer aangenaam werken is met de A3-31 wat betreft het geluid. Voordien had ik van die benchtop toestellen (waaronder de Metabo DH330) en dat is een wereld van verschil (natuurlijk ook een andere klasse van toestellen). De A3-31 kan ik prima zonder hoorbescherming opzetten (zonder te schaven), terwijl ik daar behoorlijk gevoelig aan ben. Dat is bij andere toestellen niet aan de orde. Bij het schaven gaat de bescherming wel op natuurlijk.

kettingspanner

Actieve deelnemer
23 sep 2022
181
61
Alkmaar
Jazeker!! Ik vind het alleen jammer dat de A2-26 redelijk korte tafels heeft. Stel ik koop zo een verlenging er bij dan kost het 250 euro extra. Het gene wat mij dan weer tegen staat is dat hij 15cm breed is. De A3 is dan natuurlijk perfect, alleen om voor 5cm breedte en iets langere glijtafels nou 1200 euro extra af te tikken...

En idd, tegenwoordig staat het zelfs bij stofzuigers hoeveel dB ze produceren, waarom dan niet bij een serieuze vlakbank.
Je zou ook de verkoopbaarheid nog mee kunnen nemen in je beslissing. Veel houtbewerkers hier zijn fan van een A3, minder van de A2. Wellicht verkoop je die A3 sneller (dus vaak met een betere prijs) dan die a2.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.577
979
‘s-Hertogenbosch
Geluid heeft volgens mij te maken met de diameter van de beitelkop en het toerental…
Een kleinere diameter heeft een hoger toerental nodig om de zelfde snijsnelheid te halen

Stefan92

Nieuw lid
28 mrt 2026
10
2
Brielle
Je zou ook de verkoopbaarheid nog mee kunnen nemen in je beslissing. Veel houtbewerkers hier zijn fan van een A3, minder van de A2. Wellicht verkoop je die A3 sneller (dus vaak met een betere prijs) dan die a2.
Sorry voor de late reactie, mijn telefoon is kapot en op het werk kan ik hier niet op zitten haha. Dat is zeker een punt om mee te nemen. Alleen, de A3-31 is incl spiraal as 3700 euro. De A2-26 is dan zn 2300, redelijk verschil. Ik weet alleen niet of ik me zou gaan storen aan de kortere ''bladen''? Jammer dat het zo een groot prijsverschil is. Ik dacht dat de A3-31 ook in 230V te leveren was

• Leuk
Waarderingen: kettingspanner

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.410
596
hilversum
Sorry voor de late reactie, mijn telefoon is kapot en op het werk kan ik hier niet op zitten haha. Dat is zeker een punt om mee te nemen. Alleen, de A3-31 is incl spiraal as 3700 euro. De A2-26 is dan zn 2300, redelijk verschil. Ik weet alleen niet of ik me zou gaan storen aan de kortere ''bladen''? Jammer dat het zo een groot prijsverschil is. Ik dacht dat de A3-31 ook in 230V te leveren was
Kwam ik toevallig tegen op marktplaats.
Misschien iets voor jou?

Nieuwstaat Hammer A3 31 vlak vandiktebank
€ 2.950,00

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Stefan92

Nieuw lid
28 mrt 2026
10
2
Brielle
Kwam ik toevallig tegen op marktplaats.
Misschien iets voor jou?

Nieuwstaat Hammer A3 31 vlak vandiktebank
€ 2.950,00
Ik heb hem idd gezien! Alleen helaas met messen en niet een spiraal as. Ik vind het zo jammer dat het qua afwerking zo een groot verschil is, messen of de spiraal as. Of zal dit in de praktijk wel meevallen?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.