Hammer K3 ervaring en advies gevraagd

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
171
145
Bunde
Het heeft "even" geduurt, maar ik ben inderdaad inmiddels voorzien van een paneelzaag.
Kom er ook achter dat ik hem al een jaar heb en ben er echt heel erg blij mee. Werkt echt zo makkelijk en snel.
Het is geen Hammer k3 geworden, maar een Felder k500 met 200cmX roll roltafel, fijn instellingen voor de parallel fence en een grote opleg tafel met extra lange telescoop arm. Deze heeft de perfecte afmetingen voor in mijn garage zodat er ook nog ruimte over blijft voor te werken en andere machines.
Deze K500 heb ik via marktplaats voor een spotprijs kunnen overnemen. Was wat schoonmaak werk aan, maar dat vind ik ook wel leuk. Leer je meteen de machine beter kennen.
Had ook gekeken naar een nieuwe k740, maar met 17000,- een beetje boven budget voor de hobby.
Ook 2dehands k900 bekeken, maar die waren echt veeeel te groot.

Enige minpuntj is de start en stop knop locatie, zeer slecht te bekijken. dit wil ik nog eens zelf ombouwen naar het einde van de roltafel. Dit zoals dat als optie bij sommige felder en format zagen te bestellen is af fabriek.

20240714_111228.jpg

20240804_190501.jpg

• Leuk
Waarderingen: Pierke en ZotVanHout

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.245
656
Noord-Veluwe
Tip: op het forum Felder Owner's Group staat een vrij recent draadje van iemand die een remote heeft geïnstalleerd. Nu moet je dat niet zien als een afstandsbediening, maar meer als een aan-uitschakelaar aan een lange flexibele kabel die je op een meer toegankelijke plek kunt bevestigen. Ik ben zelf ook van plan zoiets een keer te maken voor mijn KF500.

• Leuk
Waarderingen: LvdE

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.882
592
Denk dat ik het ding te koop heb zien staan indertijd, je komt ze niet vaak tegen. Alleen al de roltafel is een heerlijkheid, mooie aankoop 👍🏻

Tip: koop je nog een verstelbare hand/beengreep.. Enorm handig!

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
171
145
Bunde
Denk dat ik het ding te koop heb zien staan indertijd, je komt ze niet vaak tegen. Alleen al de roltafel is een heerlijkheid, mooie aankoop 👍🏻

Tip: koop je nog een verstelbare hand/beengreep.. Enorm handig!

Dat zou goed kunnen dat je hem gezien hebt. Was even een moment dat er aardig wat langs kwamen. Deze was toevallig 3 straten verder.
Ik realiseer me nu ook dat als ik naar de begin datamum van dit draadje kijk dat ik er wel lang mee bezig ben geweest.

Dankjewel voor de tip. Daar was ik al naar aan het kijken. Heb nu een 30cm lang alu opleg tafeltje aan het einde zitten. Die zat toevallig bij een Felder F700Z. Deze gebruik ik ook voor grip te hebben op de tafel. Maar denk wel dat deze hendel er nog komt als er weer eens wat bij felder besteld wordt.

Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.882
592
Dan snap je inderdaad meteen de handigheid (y) Het handvat is ook op 2 seconden te verstellen terwijl je bezig bent, zijn geld echt waard. Gouden duo heb je daar trouwens met de F700Z!

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
171
145
Bunde
Dan snap je inderdaad meteen de handigheid (y) Het handvat is ook op 2 seconden te verstellen terwijl je bezig bent, zijn geld echt waard. Gouden duo heb je daar trouwens met de F700Z!
Het tafeltje is net wat minder fijn te verstellen. Ook ten opzichte van de Hammer, daar heb ik van een forumlid een handigheidjes afgeken zodat de borgplaat onder het tafektje kan ronddraaien. Dit is helaas niet mogelijk bij felder.
De f700z heb ik nog niet veel gebruikt ivm tijd en 2 kleine kids.. maar dat komt zeker. Is nu ook weer puzzelen met de indeling.
Dit lijkt voor nu even de beste oplossing.

Bijlagen

• 20250527_104433.jpg
    20250527_104433.jpg
    216,2 KB · Weergaven: 32

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.