@cracktor ik heb je een privebericht gestuurd
Ik heb na alle mogelijkheden nog een keer te hebben bekeken vandaag een massief beuken blad gekocht. Waarom toch beuken; de prijs in combinatie met het uiterlijk was onweerstaanbaar. 170 euro plus een beetje btw voor een blad van 510 bij 65 cm, 4 centimeters dik in A-kwaliteit.
De kleinekapitein kwam echter op het briljante idee om het blad (in 2 helften) op de dakdragers van de auto te leggen. Ondanks dat ik het blad had voorzien van plastic en een rol ducttape is het bovenste blad toch zeiknat geworden aan de kopse kanten en in het midden. Het plastic bleek op een punt gescheurd te zijn ondanks controle halverwege de rit en als klap op de vuurpijl hebben ze wegens andere omstandigheden nog eens 5 uur in dezelfde conditie in de zeikende regen op de auto gelegen. Net zoals bij mijn proefstukken zijn de lamellen in het natte blad licht opgezet en is het blad krom getrokken in de breedte. Gelukkig is de kromte tot nu toe beperkt tot een mm of 3, de dikte zal flink hebben geholpen. De boel ligt nu op blokken met wat gewicht op de bolle kant te drogen, vingers gekruist dat het deze week weer een beetje recht is, dat was bij de proefstukken wel het geval.
Ik heb overigens gekozen voor een spoelbak met kranenvlak om de waterbelasting op het blad minimaal te houden.
/update
Het blad ziet er tot nu toe goed uit, de bolling lijkt vooral te komen door de licht opgezette lamellen in het midden en aan een rand die eventueel makkelijk weg zijn te werken met een bandschuurmachine. Tot nu toe geen verkleuring of vlekvorming
Ik heb na alle mogelijkheden nog een keer te hebben bekeken vandaag een massief beuken blad gekocht. Waarom toch beuken; de prijs in combinatie met het uiterlijk was onweerstaanbaar. 170 euro plus een beetje btw voor een blad van 510 bij 65 cm, 4 centimeters dik in A-kwaliteit.
De kleinekapitein kwam echter op het briljante idee om het blad (in 2 helften) op de dakdragers van de auto te leggen. Ondanks dat ik het blad had voorzien van plastic en een rol ducttape is het bovenste blad toch zeiknat geworden aan de kopse kanten en in het midden. Het plastic bleek op een punt gescheurd te zijn ondanks controle halverwege de rit en als klap op de vuurpijl hebben ze wegens andere omstandigheden nog eens 5 uur in dezelfde conditie in de zeikende regen op de auto gelegen. Net zoals bij mijn proefstukken zijn de lamellen in het natte blad licht opgezet en is het blad krom getrokken in de breedte. Gelukkig is de kromte tot nu toe beperkt tot een mm of 3, de dikte zal flink hebben geholpen. De boel ligt nu op blokken met wat gewicht op de bolle kant te drogen, vingers gekruist dat het deze week weer een beetje recht is, dat was bij de proefstukken wel het geval.
Ik heb overigens gekozen voor een spoelbak met kranenvlak om de waterbelasting op het blad minimaal te houden.
/update
Het blad ziet er tot nu toe goed uit, de bolling lijkt vooral te komen door de licht opgezette lamellen in het midden en aan een rand die eventueel makkelijk weg zijn te werken met een bandschuurmachine. Tot nu toe geen verkleuring of vlekvorming
Laatst bewerkt: