Ik heb er misschien overheen gelezen, maar waar ga je de gitaar mee laten spuiten?
Persoonlijk denk ik dat andere factoren veel en veel meer invloed hebben op het geluid geluid van een gitaar. Houtsoort, vorm en plaatsing zangbalkjes en niet de minste de gitarist zelf!!!
Een waardeloze gitarist klinkt op de duurste gitaar nog altijd ruk, terwijl een meester gitarist een goedkope pongel "goed" kan laten klinken ( fretbuzz en zo daargelaten)...
Was het niet Taylor die een geweldig klinkende gitaar maakte uit pallet hout om te bewijzen dat je geen duur hout nodig hebt om een goed klinkende akoestische gitaar te maken?
En dan is er nog de bekende blinde test met de alom bejubelde Stradivarius violen. Vielen blijkbaar behoorlijk door de mand...
Maar dan heb je natuurlijk de mojo factor! Die verteld dat een '59 LP ten alle tijden beter klinkt dan welke andere LP ook!
En daar is niks tegen in te brengen!
Daarom klinkt mijn PRS custom 24 ook beter dan mijn Gibson LP studio die weer beter klinkt dan mijn Epiphone sheraton ( met SD '59-ers) die weer beter klinkt dan mijn ESP f 200 die weer beter klinkt dan mijn B.C. Rich die weer beter klinkt dan mijn aller eerste gitaar, een echte Mad Axe!