Goede vraag.
Ik denk dat het allemaal dan beter past.
Je moet het toch allemaal opnieuw vlakken.
Momenteel ligt mijn dikste lint op mijn grote lintzaag, eentje van 1,1mm dik en 34mm diep. Gangbaar is 1mm tot 0,5mm, maar dit is een grote machine met dito linten. Ook als ik er een dunner lint op zet moet je rekenen dat een lintzaag nooit perfect recht zaagt, al kan ik zeggen dat de mijne behoorlijk in de buurt komt.
Ter indicatie, dit meubel:
Dit meubel stond al meer dan een half jaar in de planning. Dozijnen ontwerpen zijn de revue gepasseerd, bouwtechnieken, materialen en talloze malen langs de commissie om te voorstellen te laten keuren. Wel stond al vast dat het voornamelijk Iroko moest worden, omdat we die keuze nu eenmaal...
www.woodworking.nl
heeft een voorzijde met gespiegelde, ofwel 'bookmatched' platen. Dat waren origineel 30mm dikke Iroko planken die van zichzelf niet perféct recht waren. Ik heb ze herzaagd met mijn lintzaag en daarna opnieuw gevlakt. Ik hield uiteindelijk 0,8cm ofwel 8mm dikte over, ik was dus 14mm kwijt aan dikte ná het vlakken. Maar dan moet je wel rekenen dat die platen 120cm lang waren en niet echt goed recht.
Op een stukje van een schaaf denk ik dat je 1 tot max 2mm kwijt raakt op deze wijze, m.a.w. vergelijkbaar met een cirkelzaag - vooropgesteld dat je zaagtafel perfect afgesteld is.
En als je het toch niet haalt uit één stuk heb ik hier misschien nog wel een stuk beuken liggen waar je mee kan combineren.