Gezocht horizontale vaste mini boormachine

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.366
352
't hoofd van Overijssel
Vanmorgen nog even op de oude manier gaatjes geboord in de kolomboormachine. Moet zeggen je wordt er steeds handiger in.

1661257402384.png

Daarna splitpennetje, lijm en sleutelringetje en weer klaar.

1661257331972.png

Maar de wens om iets heel basics en simpels te hebben naast de laser brander blijft. Gister inderdaad al low budget merken gekeken bij de bouwmarkten. Zal de kringlopen komende tijd ook weer eens aflopen, goed idee.

Helaas de Westlands mijn roots ooit blijven heel ver weg. Maar toch bedankt.

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.930
1.106
Omgeving Eindhoven
Wacht even, moesten de gaatjes er zo in? Dat had ik nog niet helemaal door toen ik het topic eerder las... Ik dacht juist schuin, of onder een hoek ofzo. Zal gisteren wel te laat geweest zijn.

Dan is toch gewoon een machineklem voor onder de kolomboor datgene wat jij nodig hebt?
Wel ff een stukje hout tussen de bekken van de klem en je schijfje leggen zodat er geen afdrukken in komen.
Zo dus, alleen het houtje er recht inklemmen en boren maar (zit je ook niet zo dicht met je vingers bij de draaiende boor als je nu waarschijnlijk doet om een klein houtje vast te houden):
IMG_2348.jpg

• Leuk
Waarderingen: mk23

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Hoi
Je heb al een kolomboormachine zou daar mee verder kijken om daar onder een pas mal te bouwen,
Denk ook aan een boorpunt die door een mal loopt voor begeleiding voor op het schuine vlak
Zo moelijk kan het toch niet zijn , met een handzaag en wat houdt een stripje ijzer voor de boorpunt gelijder

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.