Gezocht: grote versie spouwmes Inca Major, zie tekening

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Er is toch wel iemand op dit forum die net als in het filmpje de contouren van zijn grote spouwmes op een a4tje wil tekenen?
Stuur maar PM en dan slijp ik hem wel uit. Half uurtje werk.:)
Super aangeboden Bobmartin! Ik kan zelf natuurlijk wel even kijken of ik dat kan tekenen, dat moet mij dan wél weer lukken. Maar ik wacht héél even MatthijsG af, het lijkt erop dat die er nog eentje heeft? Zo niet, dan kom ik bij je terug :) 👍
 

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Super aangeboden Bobmartin! Ik kan zelf natuurlijk wel even kijken of ik dat kan tekenen, dat moet mij dan wél weer lukken. Maar ik wacht héél even MatthijsG af, het lijkt erop dat die er nog eentje heeft? Zo niet, dan kom ik bij je terug :) 👍
Ik heb trouwens verkeerd gelezen, je bedoeld dat een eigenaar het grote spouwmes natrekt op een A-viertje... Ik had gedacht de 2 messen in de gebruiksaanwijzing te vergroten totdat het kleine mes "past" met het kleine originele mes B. En dan de grootte (en vorm) van de grote heb. Maar wellicht is dat wat té onnauwkeurig.... :unsure: :cool:
 

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Maar... MatthijsG heeft hem dus niet. Bobmartin, ik ga even bedenken hoe ik aan zo'n tekening kan komen. Want mijn oplossing hierboven is inderdaad wat te onnauwkeurig, of valt dat wel mee?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Het beste is om van de originele de contouren te nemen. Er zijn vast wel forumleden die een Inca zaag hebben met het juiste spouwmes, maar die kijken even niet op het forum. :)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Als ik er erg in heb, zal ik morgen een tekening maken.
Ik moet dan alleen even uitvogelen hoe ik dat, digitaal, bij jouw krijg.
 

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Nou, ik wil morgen of zo best even naar je toe rijden om te helpen, om het op een A4-tje te tekenen, rolmaat erbij en dan doe ik dat A4-tje op de post. Én na er een PDF van gemaakt te hebben dan (ik heb er een app voor), dan kan het ook nog eens digitaal verzonden worden :).

Dank Bobmartin, voor de linkjes. De tweede was toen al verkocht toen, de eerste was verlopen zonder verkoop, dus heb ik daar een berichtje aan gewaagd..... Is wel al in april 2020 aangbeoden, maar je weet het maar niet.

En verder zoeken op Ebay e.d. heeft nog geen resultaat opgeleverd. Ik zoek rustig (nou ja...) verder.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Hallo Rene, ken niets van INCA zaagmachines. Maar heb hier uit een faillissement verkoop een heleboel spouwmessen liggen. Indien je mij wat afmetingen bezorgt, vooral dan de dikte die je behoeft , kan ik wel eens kijken.
 

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Hallo houtdraaierke65, als dat een faillissement is van nieuwe spullen dan is de kans heel klein :cool:. De Inca's zijn namelijk aardig oud. Maar je weet het niet hé, ik ga morgen meten en laat het je morgen ook weten.

Groeten,
René
 

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Trouwens, wel bijzonder hoor, die fora. Ik zit op een paar audio-fora en daar is men heel erg behulpzaam naar elkaar toe. Maar hier gaat dat tóch nog een stapje verder.... :giggle:
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Met de juiste contouren, verkregen via het forum een Inca Major spouwmes geslepen uit een oud zaagblad.

inca major spouwmes.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: Kor

ReneN2020

Actieve deelnemer
16 okt 2020
51
5
67
Midden Gelderland
Ik zal hier de tekeningen die ik heb gemaakt ook maar even neerzetten in PDF en JPG, dan kunnen anderen dat ook nog gebruiken:

Inca Major spouwmes 254-180-2,0 54.018.046 met lineaal.jpg

Inca Major spouwmes 254-180-2,0 54.018.046.jpg

De afstanden die ik bij het mes heb gezet zijn die van de linker rand van het A4-tje tot het snijpunt. Niet echt logisch bedacht ik me achteraf, maar goed, er is mee te werken, zoals bobmartin laat zien...
 

Bijlagen

  • Inca Major spouwmes 254-180-2,0 54.018.046 met lineaal.pdf
    733,9 KB · Weergaven: 7
  • Inca Major spouwmes 254-180-2,0 54.018.046.pdf
    374 KB · Weergaven: 4
  • Spouwmes - Riving Knife uit gebruiksaanwijzing.JPG
    Spouwmes - Riving Knife uit gebruiksaanwijzing.JPG
    36,3 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: jpandriesse

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.