Gezocht 380 volt Dewalt radiaalzaag en info

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
974
Mij leek een radiaalzaag ook wel een mooie machine om alles op te kunnen doen, maar de goede machines zijn toch ook wel groot. Ik zag laatst dit filmpje van Stumpy Nubs op YTover radiaalzagen. Ze zijn wel erg veelzijdig, maar volgens mij moet je er ook wel mee overweg kunnen.
Stumpy Nubs is een theatermaker 😉. Hij heeft gelijk dat je de radiaalzaag niet voor alle handelingen moet gebruiken. Maar het is ook duidelijk dat hij geen of weinig ervaring heeft met een radiaalzaag. Hij noemt meerdere malen het klimmen van de zaag als gevaar, terwijl dat zo goed als afwezig is met een zaagblad met negatieve tanden, Verkeerd gebruik kan deze zaag gevaarlijk maken, net als bij elke zaag. Het is alleen zo dat de spelregels anders zin bij een radiaalzaag dan bij een zaagtafel en dat hierdoor fouten ontstaan. Nu wil ik hier wel expliciet bij zeggen dat ik het heb over afkorten en schulpen en niet de andere handelingen die in het filmpje worden genoemd. Veel van die handelingen zijn inderdaad (zeer) gevaarlijk.
Gewoon uit interesse: hoeveel zou je vragen voor deze zaag?
Ik stuur jou een PM.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.210
2.642
Ik gebruik mijn radiaalzaag voor veel van die andere dingen. Ik hoef nooit grote series te maken , dus het is voor mij niet lonend om allemaal verschillende machines te verzamelen. En dat in je werk klimmen van je zaag wordt ook erg overdreven. Ik gebruik gewoon de zelfde zaagbladen als op mijn andere zaagmachines. Als je rustig de zaag naar je toe beweegt, gebeurt er niets, je kan de zaag gewoon tegenhouden Ook met een set 24 tands bladen kan je probleemloos pennen zagen. Je weet dat de zaag zelf voedend is, als je hem zijn gang laat gaan, dus voorkom je dat. Ik heb ook nog een schuurwals. Op een radiaalzaag kan je die in elke gewenste hoek zetten. Ik heb er ook nog een set pen en groef frezen bij. Die bestaan uit een omgezet stuk gereedschapsstaal. Werkt prima, maar je wil er niet met je handen in de buurt komen. Dus bouw je er een afscherming over heen als je ze gebruikt.
 

Mecânico

Actieve deelnemer
1 feb 2021
30
1
Om even het topic compleet te maken, ik heb een Elektra Beckum pk250 gekocht.
Op kracht (4200 Watt, 3800 rpm) met een remmotor die binnen een seconde stilstaat.
Compleet met een uitklaptafel aan de rechterkant waar de langsgeleider ook op kan, en een afneembare rail links met een roltafel en afkort aanslag. Langsgeleider heb ik trouwens dubbel dus die wil wel ruilen tegen iets.Het geheel is bijna in nieuwstaat en ik ben er ongelooflijk blij mee.
Vorige eigenaar heeft er heel netjes een dicht onderframe onder gemaakt met geremde zwenk en bokwielen en een aansluiting voor afzuiging.
Binnenin zit een kunstof trechterbak waar het meel in valt.
Wat ik alleen nog niet snap is waarom de aansluiting aan de voorkant zit?
Afzuigunit heb ik nog niet, maar staat nu wel op verlanglijstje.

IMG_20210905_190911_7.jpg

$_84.jpeg
En wat maak je dan? Ophangbeugels en steunen voor de afneembare onderdelen van je nieuwe zaagmachine.
IMG_20210903_152051_8.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: DitchDeurne

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.