Gevalletje waterschade

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hey hallo Wim
Ik zou het gewoon laten drogen het zal niet voor het eerst zijn sinds de jaren 70 dat er wat stuif sneeuw op je dak ligt
Ik zou wel een poging wagen om er een keer folie onder je pannen te legen dan ben je van dit hele probleem af
Succes met oplossen van het probleem
Klopt, in de Alpenlanden doen ze niet anders dan de boel met folie inpakken tegen stuif sneeuw.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Je wilt na de stuifsneeuw niet weten hoeveel dakdekkers het razend druk krijgen omdat mensen menen dat het dak lekt... Alleen is dat niet zo, het zijn de niet te voorkomen kiertjes waar nooit water door gaat komen, behalve in de vorm van stuifsneeuw.... :confused:
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Je wilt na de stuifsneeuw niet weten hoeveel dakdekkers het razend druk krijgen omdat mensen menen dat het dak lekt... Alleen is dat niet zo, het zijn de niet te voorkomen kiertjes waar nooit water door gaat komen, behalve in de vorm van stuifsneeuw.... :confused:
Leuk voor kiertjes maar die van mij is 4.5mtr. Er komt dus folie aan de buitenzijde. Welke weet ik nog niet.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Waterdichte/dampremmende folie. Ik heb op mijn boscafé oude holle pannen liggen. Vroeger werden de kieren tussen deze (handvorm) pannen opgevuld met zogenaamde strodokken. Ik beheers die kunst niet en heb voor een permanente oplossing gekozen. Deze folie is van buiten af waterdicht maar laat wel damp van binnen naar buiten.
DSCF1263.JPG
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Waterdichte/dampremmende folie. Ik heb op mijn boscafé oude holle pannen liggen. Vroeger werden de kieren tussen deze (handvorm) pannen opgevuld met zogenaamde strodokken. Ik beheers die kunst niet en heb voor een permanente oplossing gekozen. Deze folie is van buiten af waterdicht maar laat wel damp van binnen naar buiten.
Bekijk bijlage 99014
Dus waterdichte en dampOPEN folie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.