rickkoorman zei:
erg mooi, jaap!!! hoe zit het schavenbakje bevestigd in de kast? ik denk dat ik dit idee wil "lenen"van je.
Speciaal voor jou Rick, en omdat ik het e.e.a. een klein beetje aan moest passen omdat, sinds de grote jointer er bij is, de deur net niet dicht kan. Ik heb de hoek een heel klein beetje aangepast, en het geheel ietsje hoger gehangen. Het bord waar de schaven op liggen, is met een french cleat bevestigd aan een eenvoudige houten ophangbeugel die op zijn beurt tegen de achter en zijwand van de kast geschroefd is. Dit heeft als voordeel dat ik het bord makkelijk kan verwijderen, en een mooie "geheime bergruimte" heb :lol: . Heb tegelijkertijd nog een plankje onder het bord gemaakt voor wat extra opbergruimte. Het is ook nog even puzzelen met het grote binnenstuk in de kast. Ik kan wel wat tegen de achterwand hangen, maar dan blijft er een groot stuk lege ruimte over.
De kast is op het onderstel 174 cm hoog en met beide deuren open 180 cm breed!
Bij het opstellen een tijd geleden, had ik de kast nog niet aan het onderstel bevestigd, ik was wat aan het rommelen, de deuren gingen half dicht, het geheel topzwaar en klapte zo voorover op de werkbank. Deuren stuk, scharnier helemaal opgekreukeld, ernstig beschadigd ego
Heb de deuren wel weer gerepareerd gekregen met epoxylijm, maar de panelen zitten net niet helemaal zuiver meer in het midden en het mooie is van de linker scharnier af, sluit een beetje met tegenzin, maar goed, het is zoals het is. Het is wel zeer bruikbaar zo!
jaap
Attached files