Eergisteren is de toezichthouder bouw gemeente Breda langs geweest voor de eindcontrol/goedkeuring van mijn nieuwe huis. Max, leuke vent en prima gespreks partner geweest tijdens de bouw.
Ik heb hem de garderobe kast specifiek aangewezen en jouw bezwaren verteld
@Emilio.
Hij moest lachen. In principe heb je gelijk maar hier zal nooit iemand moeilijk overdoen. Ook de verzekering niet mocht het ooit nodig zijn. Jouw NEN 3569 betreft voorschriften voor gebruik van glas in openbare ruimte en in dynmisch belaste omgeving.
Het gaat hier duidelijk om een garderobe kast. Het glas is statisch belast en derhalve wordt er geen veiligheidsglas voorgeschreven. Tevens betreft het hier om een niet openbare ruimte.
Je kan het zien als een glazen lampenkap. Die hangen ook vaak laag boven een eettafel. Daar stoot ik ook regelmatig mijn hoofd aan. Mocht daar ooit letsel uit ontstaan dan is daar de aansprakelijkheidsverzekering voor.
Hij stond wel aan jouw kant. Hij zou zelf ook veiligheidsglas gebruikt hebben. Puur voor de zekerheid.
Ik laat het zo.
Kunnen we het nou laten rusten…?
Ondertussen wel progressie gemaakt.
De bodem is een vrij complexe vorm die ik maar niet uitgetekend kreeg. Dus met latjes een malletje gemaakt.
Ik had nog een oude mahonie tafel blad.
En daar de bodem vn gemaakt
Vrouw Holle is ook thuis.
@cleopatra : Speciaal voor jou nu ook LED verlichting voor het bijschijnen ingeval van korte rokjes.
Nu nog een hoedenplank, kapstok en een mooie eikenhouten omlijsting.
Wordt vervolgd