Garderobe kast

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
O, rebels zijn heeft er niks mee te maken hoor. Als je goed leest, zie je dat ik het een leuk idee vind maar nergens staat dat ik het een top idee vind voor iedereen. Als ik het zou maken zou je er een tank op kunnen parkeren (en een ledstrip hebben, voor die rokjes), maar de samenstelling van mijn huishouden is ook anders. Ik ben altijd voorstander van een kritische noot (want daar worden we als het goed is allemaal wijzer van), maar het hoeft niet altijd een heel muziekstuk te worden. Gezien het denkwerk dat in zijn bad is gaan zitten denk ik dat @Mosseltje niet in zeven sloten tegelijk zal dobberen.
Denken gaat hier niet helpen, fatsoenlijk veiligheidsglas als enige wel.

En ik heb het niet over jou, maar over uitvoerder van het project.

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
556
880
48
Breda
Eergisteren is de toezichthouder bouw gemeente Breda langs geweest voor de eindcontrol/goedkeuring van mijn nieuwe huis. Max, leuke vent en prima gespreks partner geweest tijdens de bouw.

Ik heb hem de garderobe kast specifiek aangewezen en jouw bezwaren verteld @Emilio.
Hij moest lachen. In principe heb je gelijk maar hier zal nooit iemand moeilijk overdoen. Ook de verzekering niet mocht het ooit nodig zijn. Jouw NEN 3569 betreft voorschriften voor gebruik van glas in openbare ruimte en in dynmisch belaste omgeving.

Het gaat hier duidelijk om een garderobe kast. Het glas is statisch belast en derhalve wordt er geen veiligheidsglas voorgeschreven. Tevens betreft het hier om een niet openbare ruimte.

Je kan het zien als een glazen lampenkap. Die hangen ook vaak laag boven een eettafel. Daar stoot ik ook regelmatig mijn hoofd aan. Mocht daar ooit letsel uit ontstaan dan is daar de aansprakelijkheidsverzekering voor.

Hij stond wel aan jouw kant. Hij zou zelf ook veiligheidsglas gebruikt hebben. Puur voor de zekerheid.
Ik laat het zo.
Kunnen we het nou laten rusten…?

Ondertussen wel progressie gemaakt.

De bodem is een vrij complexe vorm die ik maar niet uitgetekend kreeg. Dus met latjes een malletje gemaakt.

IMG_5876.jpeg

Ik had nog een oude mahonie tafel blad.
IMG_5878.jpeg

En daar de bodem vn gemaakt
IMG_5880.jpeg

Vrouw Holle is ook thuis. 😄
IMG_5893.jpeg

@cleopatra : Speciaal voor jou nu ook LED verlichting voor het bijschijnen ingeval van korte rokjes. 😂

IMG_5895.jpeg

Nu nog een hoedenplank, kapstok en een mooie eikenhouten omlijsting.
Wordt vervolgd

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
Je toezichthouder moet op cursus, want het is een vloer, dus een constructief onderdeel, dus gekden die eisen en dus geldt de NEN3569 en de NEN2608 (naast de algemene constructienorm) voor de dimensionering. Gewoon wet en gewoon onontkoombaar.
Laat hem het sowieso even specifiek op papier zetten, dan heb je iig enige zekerheid.
Ik ben zeer benieuwd welk artikel BB aangeeft dat er voor een constructief onderdeel dezelfde eisen gelden als voor een lampenkap, dus dat zie ik graag langskomen.

Tenzij je zwart op wit van je verzekeraar krijgt dat ongekukken gedekt zijn is dit nul waard, want dat is publieks- vs privaatrecht. Vraag dat ook even na.

Als je alles op papier hebt zou het voor mij, ook proffesioneel, pas prima zijn en anders niet. Want als ze gaan graven heb je nul dekking en dat gaan ze zeker doen als het misgaat.
Nogmaals, het gaat goed tot het echt goed fout gaat.

Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
896
71
Drenthe
Volgens mij is Mosseltje voldoende gewaarschuwd en is het aan hem hoe dit op te lossen, als constructieve vloer of als kastbodem.
De discussie hierover hoeft niet verder te worden gevoerd om een gelijk te halen.

Terug naar het topic: een creatieve oplossing voor een loze ruimte waar een leuke invulling aan is gegeven die mooi is uitgevoerd. Persoonlijk: ik zou ook voor veiligheidsglas zijn gegaan. Volwassenen kun je waarschuwen (klein)kinderen niet.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
Volgens mij is Mosseltje voldoende gewaarschuwd en is het aan hem hoe dit op te lossen, als constructieve vloer of als kastbodem.
De discussie hierover hoeft niet verder te worden gevoerd om een gelijk te halen.

Terug naar het topic: een creatieve oplossing voor een loze ruimte waar een leuke invulling aan is gegeven die mooi is uitgevoerd. Persoonlijk: ik zou ook voor veiligheidsglas zijn gegaan. Volwassenen kun je waarschuwen (klein)kinderen niet.
Ik geef alleen aan dat het niet voldoet, zodat anderen op juiste basis beslissen. Glas is niet iets om mee te spotten, teveel ongelukken mee gezien.

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
557
310
‘s-Hertogenbosch
Lekker luchtig kastje… hoeveel vrije hoogte heb je onder het uiterste punt van je vloer? Oftewel daar waar je naar beneden loopt.
Dit punt is vaak te laag, vooral bij naar beneden gaan…..
Ziet er verder goed uit qua design en idee….
Vraag: de ledverlichting is dat uplight of downlight, i.v.m. verblinding 🤩🤩🤩🤩

Lars.

Post veel
26 nov 2014
876
77
Thuis
Ik weet niet waar ik meer van geniet, het leuke idee om glas als bodem te gebruiken of het gekibbel van dit topic

Lars.

Post veel
26 nov 2014
876
77
Thuis
Je toezichthouder moet op cursus, want het is een vloer, dus een constructief onderdeel, dus gekden die eisen en dus geldt de NEN3569 en de NEN2608 (naast de algemene constructienorm) voor de dimensionering. Gewoon wet en gewoon onontkoombaar.
Laat hem het sowieso even specifiek op papier zetten, dan heb je iig enige zekerheid.
Ik ben zeer benieuwd welk artikel BB aangeeft dat er voor een constructief onderdeel dezelfde eisen gelden als voor een lampenkap, dus dat zie ik graag langskomen.

Tenzij je zwart op wit van je verzekeraar krijgt dat ongekukken gedekt zijn is dit nul waard, want dat is publieks- vs privaatrecht. Vraag dat ook even na.

Als je alles op papier hebt zou het voor mij, ook proffesioneel, pas prima zijn en anders niet. Want als ze gaan graven heb je nul dekking en dat gaan ze zeker doen als het misgaat.
Nogmaals, het gaat goed tot het echt goed fout gaat.
Even een vraagje, wat bedoel je met BB?

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
JE HEBT 100% GELIJK!!!

Kan je dan nu eindelijk eens je ***** houden? 🙄🥱
Je zou goed op Facebook passen met een dergelijke reactie, beetje jammer weer.
Het gaat hier over veiligheid, dus echt popcornwaardig vind ik het persoonlijk nou ook weer niet, maar goed.

Als je iets plaatst op een forum, dan kun je commentaar verwachten. de enige reden dat ik blijf reageren is omdat er anders mogelijk mensen zijn die denken dat dit mag en verantwoord is. Dat is het dus niet. Ik voorkom daarom graag dat dit op deze manier gekopieerd wordt.
Een glazen vloer kan prima, sterker nog het is een hartstikke leuk idee, dus die kun je in je zak steken, maar glas is (soms) zeer kwetsbaar en zeer scherp.
Ik verwacht van jou zeker nog meer leuke ideeën, die ik gaarne volg, maar stop ajb met mensen foutieve info geven mbt veiligheid. Dan hou je het leuk, veilig en verantwoord en voorkom je slagaderlijke bloedingen bij anderen. Kun je ook je tanden uit je toetsenbord houden en gewoon normaal communiceren, wel zo leuk....

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
BBL als je daar blijer van wordt. Gewoon een lichtjes geupdate versie van het BB nav het fantastische nieuwe systeem van regelgeving.

Leuke poging om af te leiden, of was je popcorn nog niet op?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
876
77
Thuis
BBL als je daar blijer van wordt. Gewoon een lichtjes geupdate versie van het BB nav het fantastische nieuwe systeem van regelgeving.

Leuke poging om af te leiden, of was je popcorn nog niet op?
Ik word zeker blijer van het BBL omdat dat de huidige regelving is en niet BB. Ik ben zojuist gestart aan een zakje borrelnootjes.

Emilio

Oud hout
1 nov 2012
2.731
509
Dordrecht
Ach we gaan pogen te framen, want we je hebt nul argumenten om mijn verhaal te ontkrachten. Of trollen om te narren. Dank je wel voor de verduidelijking.
Ik zal je per direct op negeren zetten en even melden, simpel opgelost.

Laatst bewerkt:

Lars.

Post veel
26 nov 2014
876
77
Thuis
Ach we gaan pogen te framen, want we je hebt nul argumemnten om mijn verhaal te ontkrachten. Of trollen om te narren. Dank je wel voor de verduidelijking.
Ik zal je per direct op negeren zetten en even melden, simpel opgelost, naar ventje.
Ik ontkracht je verhaal helemaal niet, persoonlijk zou ik zelf ook ander glas toepassen. Ik zou mij direct even melden inderdaad.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.