Ik heb een serieus dure keuken geplaatst zien worden en binnen een half jaar het fineer zien loslaten. Langs de randen, maar ook in het midden van panelen. Misschien was het een maandag ochtend model, maar voor die prijs verwacht je dat niet.
Waren dat industrieel gefineerde panelen, of door de keukenboer gelijmd? Hoe dan ook, dat zou natuurlijk niet mogen.
Een tussenoplossing zou dikfineer kunnen zijn, bvb
Dit is een (h)outlet artikel met beperkte stock en kan niet bijbesteld worden. OP=OP!Fineer geeft een natuurlijke en stijlvolle uitstraling aan elk interieur en biedt een mooi alternatief voor massief hout.De manier waarop het fineer uit de stam wordt gesneden en vervolgens samengevoegd, bepaalt...
www.martenshout.be
Mijn ervaring met industrieel gefineerde panelen is zeer goed.
Decospan heeft een aantal reeksen hoogwaardige gefineerde MDF platen.
Shinnoki heb ik onlangs voor een keuken gebruikt. Dat is MDF 18mm + 2x0,6mm fineer met 6 lagen PU vernis afgewerkt. Zagen, afplakken (bijhorend fineer of ABS band), boren, monteren en klaar.
Verschillende houtsoorten en tinten, mix&match “geplankt” gevoegd.
1-zijdige platen met B-zijde met een technisch fineer (andere houtsoort en tekening maar zelfde tint) zijn oké voor frontjes. Prijzen in 60-70€/m2 excl bereik. Niet goedkoop maar wel als je tijd en geld die in zelf beitsen en vernissen of oliën kruipt in rekening brengt.
Shinnoki offers a range of ready-to-use veneer panels for building and interior design projects. These panels do not require any extra finishing.
www.shinnoki.com
de Querkus reeks is MDF met eikfineer 0,6-2mm met verschillende structuren (geschuurd, geborsteld, gekrast…..) in verschillende kwaliteiten, niet afgewerkt. Nog niet zelf gebruikt maar staat op m’n lijst voor als ik een eikfineer met wat structuur nodig heb.
Finest Oak Collection - Querkus by Decospan