Beste forumleden,
Ik ben er mee bezig om mijn bedrijf als meubelmaker op te starten.
Nu kan er natuurlijk geen formaatzaag in de werkplaats ontbreken
Na 2 keer een goedkopere formaatzaag via markplaats te hebben gekocht (ik denk dat je het maar een zaagtafel moet noemen) ben ik er helemaal klaar voor om een nauwkeurig goed werkende zaag aan te schaffen.
Ik heb ondertussen al het hele internet afgezocht voor mijn gevoel dus ik dacht laat ik het eens op een forum proberen voor advies en keuze.
Ik zal de formaatzaag veel gebruiken voor massieve houtsoorten zoals noten en eiken.
dit zijn mijn richtlijnen;
Budget €4500-€7000
Roltafel min 2500 cm
Sterke motor
Loopwagen met verstek aanslag
Nauwkeurige machine
Afzuiging aan de beschermkap
Automatisch omhoog/verstek zou leuk zijn maar niet verplicht
Maar vooral een fijne, nauwkeurige machine om mee te werken die wel eventjes mee kan gaan.
machines die mij opvielen waren; (wat ook lastig te bekijken was omdat nergens prijzen bij staan)
Felder K500
Hammer K4
SCM minimax
Robland
mijn vraag naar jullie; hebben jullie ervaring met bovenstaande machines of suggesties voor betaalbare formaatzaag (het liefst nieuw).
Met vriendelijke groet,
Peterselie
Ik ben er mee bezig om mijn bedrijf als meubelmaker op te starten.
Nu kan er natuurlijk geen formaatzaag in de werkplaats ontbreken
Na 2 keer een goedkopere formaatzaag via markplaats te hebben gekocht (ik denk dat je het maar een zaagtafel moet noemen) ben ik er helemaal klaar voor om een nauwkeurig goed werkende zaag aan te schaffen.
Ik heb ondertussen al het hele internet afgezocht voor mijn gevoel dus ik dacht laat ik het eens op een forum proberen voor advies en keuze.
Ik zal de formaatzaag veel gebruiken voor massieve houtsoorten zoals noten en eiken.
dit zijn mijn richtlijnen;
Budget €4500-€7000
Roltafel min 2500 cm
Sterke motor
Loopwagen met verstek aanslag
Nauwkeurige machine
Afzuiging aan de beschermkap
Automatisch omhoog/verstek zou leuk zijn maar niet verplicht
Maar vooral een fijne, nauwkeurige machine om mee te werken die wel eventjes mee kan gaan.
machines die mij opvielen waren; (wat ook lastig te bekijken was omdat nergens prijzen bij staan)
Felder K500
Hammer K4
SCM minimax
Robland
mijn vraag naar jullie; hebben jullie ervaring met bovenstaande machines of suggesties voor betaalbare formaatzaag (het liefst nieuw).
Met vriendelijke groet,
Peterselie
Laatst bewerkt: