Fineren is niet geheel gelukt. Wat is er nog aan te doen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.276
Gaanderen
Er is een dunne flap van de zijkant van mijn vinger gesneden. Zat nog aan een kant vast. Een hechting gehad omdat het stuk (3 cm lang) ging schuiven. De beitel was net geslepen en gepolijst. Heb er niets van gevoeld.
Bloeden begon toen de pleister er al op zat. De hechting voelde ik alleen in het onbeschadigde gedeelte.
20250131_144233.jpg

• Wow
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
494
294
‘s-Hertogenbosch
Er is een dunne flap van de zijkant van mijn vinger gesneden. Zat nog aan een kant vast. Een hechting gehad omdat het stuk (3 cm lang) ging schuiven. De beitel was net geslepen en gepolijst. Heb er niets van gevoeld.
Bloeden begon toen de pleister er al op zat. De hechting voelde ik alleen in het onbeschadigde gedeelte.
Bekijk bijlage 153133
Het nadeel van doktoren is dat ze je hechten en dan zeggen dat je moet rusten….🙄. En dat op het moment dat je in een goeie flow zit.
Zeker nog een spuitje tegen tetanus en overige antibiotica erbij gekregen???
Over tien dagen die ene hechting er uit laten halen…

Hoe was het trouwens met je kistje afgelopen, geen bloed op het blanke onbehandelde hout ? Dat zou wel heel erg jammer zijn.
Je nieuwe deksel ziet er fantastisch uit. Heb je dit al gespiegeld gekocht of zelf doorgezaagd en gespiegeld…

Beterschap met je vinger, één geruststelling , met scherp gereedschap krijg je een mooi strak litteken 🤩

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.108
566
Noord-Veluwe
Tetanusprik is alleen nodig als er een verdenking is dat er bacteriën uit grond e.d. in de wond zijn gekomen, want daar leven die. Ik verwacht niet dat dat hier het geval zal zijn. Bij een schone beitel en betrekkelijk schone handen is de kans op een infectie ook niet groot, dus ook antibiotica zal niet nodig zijn. Zeker gezien het feit dat dit een niet-subcutane wond lijkt te zijn. Uitgaande van de gedachte dat Wim het oppervlak van zijn werkstuk niet vuil zou hebben willen maken zullen zijn handen vast wel redelijk schoon zijn geweest.

Veel artsen proberen (terecht wat mij betreft) voorzichtig te zijn met het voorschrijven van antibiotica om de kans op resistent worden te verkleinen. Dat probleem is toch al flink groot aan het worden, dus worden ze steeds conservatiever in het gebruik ervan, zodat het nog effectief is als het écht nodig is.

Hunto

Post veel
21 jan 2014
870
62
Drenthe
HobeL - Holzbearbeitung aus Leidenschaft Of Hobeln - Holzbearbeitung mit Kummer?
het wordt in ieder geval een mooi krokodillen kistje. 👍

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.276
Gaanderen
Het nadeel van doktoren is dat ze je hechten en dan zeggen dat je moet rusten….🙄. En dat op het moment dat je in een goeie flow zit.
Zeker nog een spuitje tegen tetanus en overige antibiotica erbij gekregen???
Over tien dagen die ene hechting er uit laten halen…

Hoe was het trouwens met je kistje afgelopen, geen bloed op het blanke onbehandelde hout ? Dat zou wel heel erg jammer zijn.
Je nieuwe deksel ziet er fantastisch uit. Heb je dit al gespiegeld gekocht of zelf doorgezaagd en gespiegeld…

Beterschap met je vinger, één geruststelling , met scherp gereedschap krijg je een mooi strak litteken 🤩
Je doet vanzelf rustig aan als je vinger gaat prikken of kloppen. Nee, het begon pas met bloeden toen ik er een pleister op deed. Beitel schoon, hout schoon. Alleen een krasje op mijn zelfvertrouwen:ROFLMAO: Voordeel is dat de arts ook een werkplaats heeft met best redelijk gereedschap.
De hechting haal ik er zelf wel uit. Kreeg wel de waarschuwing om het eerst te desinfecteren voor ik het touwtje eruit trek. Geen antibiotia en tetanus
Ik heb geruime tijd in het fineerhok bij de AF staan kijken en kiezen. Best lastig want het vergt wat ervaring om tot een mooie compositie te komen. Wat bij mij ook meetelt, is wat ik nog kan met de restjes fineer. Twee vellen van dit walnoot is niet goedkoop.
Ik vind het een mooi fineer resultaat.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.