Vervolg van dit kistje. Heb gekozen voor massieve wanden. Dezelfde kwaliteit gevlamd hout kopen als dit fineer was geen optie. Had een stuk gevonden wat wel mooi was maar het niet haalde bij het fineer hierboven en dat stukje was al 400 euro.
Hout gezaagd en gefreesd.
Proefpassing gedaan en toch maar wat handwerk gedaan.
De reclame is puur toeval net even een bijtel extra scherp geslepen, maar daarover later meer
Na alle korte zijdes nog even op de futselplank te hebben geschaafd en nog een keer langs de frees gehaald. Passing bijna perfect.
Bij het frezen is er een stukje afgebroken. Ja, moet je er maar een opofferhoutje achter zetten dan is het probleem er niet.
Weghalen van de hoekjes met een scherpe bijtel. Hier het resultaat.
Flinke plak zat los over de breedte van mijn vingen. Een hechting. Nu rust.
Deksel toch nog even op maat geschaafd. Wortelnoten wat kan dat toch mooi zijn. Het is wel erg open van structuur. Even kijken hoe we dit gaan vullen. De deksel is eerst een klein beetje geschraapt, maar dat gaat niet met een hand. Schuurmachine erop gezet en nagenoeg alle oneffenheden zijn weg.
De kist is een fractie hoger dan de deksel. Ik frees een groef tussen de deksel en het hout en daar komt een strip in. Deze is ook weer wat hoger. Met een schraapstaal maak ik alles dan gelijk.
Word vervolgd.
Naam voor de kist is ook al gevonden Krokodillen kist. Kijk maar naar het fineer.