Fietstakel in overkapping

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.254
984
Omgeving Leiden
Eerst de spanten wat beter vastzetten. Ze zitten nu met 1 schroef vast lees ik.Die hebben nou niks te houden, maar als je daar 35 kg aan gaat hangen zouden ze wel een los kunnen komen.

Je kan een losse balk nemen waar je de fietslift op monteert. Tussen de spanten maak je een constructie waar je die balk tussen kan schuiven.

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
422
186
Groene Hart
Een fietstakel hoeft in ruststand niet met de hakrn naar beneden te hangen. Je kunt de haken zijwaarts ergens achter haken en dan de boel strak trekken. Dan kun je er gewoon onderdoor?

cleopatra

Nieuw lid
4 jan 2021
21
16
Apeldoorn
Ik heb twee schroefhaken onderin de middenbalk in mijn schuurtje geschroefd en daar hangen twee van die fiets halen met ketting aan. Ben je voor een tientje klaar en kan gewicht zat hebben. Met jouw lengte en de hoogte van de overkapping is er weinig takelen aan. Kettingen haal je er gewoon af als je het niet gebruikt en dan hang je er een plant aan of zo voor de esthetische waarde.

• Leuk
Waarderingen: John1969

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.202
453
35 kg kan makkelijk daar heb je niets bijzonders voor nodig.

persoonlijk gebruik ik gewoon een stukje paracord knoop dat vast aan het stuur en de zadelpen
dat blijft gewoon zitten zonder dat er spanning op staat haken vind ik helemaal niet handig

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.036
1.022
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Nee niet direct. Ik heb wel eens zo'n ding op een beurs gezien. Ik heb een vaste beugel aan de muur. Daar til ik mijn fiets gewoon in. Maar ik ben nog niet zo oud, dat ik niet meer zelf kan fietsen. En mijn bakfiets zet ik recht op op de voorkant van de bak.
Tacx had ooit een (minimalistische) standaard (klem voor de voorvork, en 'rustpunt' voor brackethuls/aansluitpunt liggende achtervorken) die je in een bankschroef of workmate kan klemmen. Daar heb ik jarenlang fietsonderhoud mee gedaan. Op een workmate gaat dat betrekkelijk goed, maar onze werkbanken met bankschroeven zitten te hoog - dan kun je slecht aan bijvoorbeeld je stuur werken - niet handig als je een hele nieuwe fiets opbouwt en alle onderdelen op je stuur moet monteren. Vandaar dat ik onlangs een opvouwbare werkplaatsstandaard heb aangeschaft - gewoon bij de Decathlon ;-)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.