Ieder zijn manier en respect voor je uithoudingsvermogen maar ik ben blij dat ik de keuze gemaakt heb om een vergelijkbare bestaande situatie om te stoten en voor nog geen 4000 euro staat er nu een volledig geisoleerde werkplaats van 12x4meter op, spanten zijn oude kassen spanten van 6,30 het stuk, sandswichpanelen van 12cm dikte waren gebruikt net geen 9 euro de m2 inclusief bezorging, staat gestut op 16 zelfgestorte betonpoeren van 50x50x60 met daartussen een vloer van 12cm pur en 4 lagen tegels over elkaar licht in de beton gesmeerd.
Geen probleem met deze commentaar, maar heb er op dit moment inderdaad niet veel meer aan
, behalve dan dat ik nu wel benieuwd ben naar je resultaat om eens te vergelijken! Had immers ingeschat voor dit budget nooit iets van 0 op te kunnen bouwen.
In elk geval, voor mij is het niet louter een functionele beslissing. Ik heb de eerdere commentaren natuurlijk ook gelezen en ik had evengoed alles om kunnen gooien en opnieuw kunnen beginnen. Om verschillende, misschien niet zo rationele, redenen heb ik het uiteindelijk niet gedaan. Het is de eerste keer dat ik een gebouw ontwerp/ bouw. Ik heb heel weinig voorkennis/opleiding in bouwen (mijn opleiding = youtube en google) en vond het daarbij eenvoudiger om te vertrekken vanuit een bestaande situatie. Het voelde ook veiliger aan, aangezien de begininvestering voor de houtstructuur niet groot was en ik op elk moment nog kon stoppen om de plannen alsnog te wijzigen zonder verlies van materiaal als ik aanvoelde dat het men petje te boven ging. Uiteindelijk heb ik toch doorgezet en bijkomende materialen besteld. Ik vond het esthetische belangrijk en wou enkele originele elementen behouden zoals de oude deur en tegeltjes op de vloer. Ik maakte ook een financiële overweging, wat ik misschien verkeerd heb ingeschat. Daarnaast geniet ik van het (leer)proces, het recupereren van dingen en bovendien heb ik alles alleen gedaan. Sommige klussen van een nieuwbouw waren me misschien nooit alleen gelukt. Voor wat het waard is!