Heb je een link naar de exacte beitel van Veritas, ik vind het moeilijk te vinden op deze website. Mocht ik later als nog een PM-V11 beitel willen... bijna alle 60mm beitels zijn slecht leverbaar zo te zien.Dan inderdaad gewoon recht slijpen. Evt. grof werk met haakse slijper met schuurschijf is nog een optie
Zie nu dat het bij Dieter Schmidt ook pas in december leverbaar is van Veritas, dus dat zou je anders in Canada moeten bestellen (komen er invoerkosten bij). De Zen-Wu ziet er mooi uit en waarschijnlijk geweldige beitel met de lagen staal en ervaring die ik heb met ander Japans gereedschap dat ik in huis heb, maar ook behoorlijk aan de prijs... Meer iets voor die ene schaaf die als je wat meer ervaring je voorkeur heeft gekregen... of als het geld niet uitmaakt
James van Wood by Wright heeft deze getest in zijn enorme schaafbeitel-test en is er zeer over te spreken, als ik me niet vergis. Volgens mij heeft hij een aantal schaven voorzien van deze beitel.Ik zie op de Dictum website wel een heel aparte beitel van Zen-Wu (heb ze denk ik een keer op Aliexpress gezien). Hier heb ik nog niemand over gehoord
Had het gezien inderdaad en uit die rest komt de PM-V11 als beste uit te test.James van Wood by Wright heeft deze getest in zijn enorme schaafbeitel-test en is er zeer over te spreken, als ik me niet vergis. Volgens mij heeft hij een aantal schaven voorzien van deze beitel.
En een schaafbeitel uit een Veritas past waarschijnlijk niet zo maar in je Rider. Veritas heeft een ander systeem voor het monteren van de dekbeitel en de laterale verstelling.
Daar doelde ik op inderdaad.Kleine nuancering, de schaafbeitels voor Veritas schaven zullen inderdaad niet passen, maar Veritas maakt ook beitels en dekbeitels specifiek om in bv Stanley en Record-schaven te gebruiken
De beitel die er nu in zit is ook O1 staal, die heb ik gisteren aardig scherp gekregenEen O1 stalen beitel is echt superscherp te slijpen en heel gemakkelijk opnieuw scherp te maken.
Bedankt voor de link, die zocht ik inderdaad!Hobeleisen von VERITAS für Stanley/Record/Anant Hobel