Ervaringen gevraagd: wandschuurmachine

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
147
87
Kapellen (Antwerpen)
Kijk eens aan, dat is hele nuttige informatie allemaal!! 👍🏻👍🏻 @RDR2950 enorm bedankt voor je uitgebreide beschrijving en reviews! Een paar vragen, heeft de flex ook een mogelijkheid om hem in een harnas te dragen, zodat je het gewicht niet volledig met je armen draagt? Dit is een van de voordelen van de festool. En ik ben benieuwd welke flex je dan hebt, want de parkside kost nu iets van €70, de flex rond de €900.
Mijn echtgenote wou de FLEX WST 700 VV met ronde en driehoekige kop, dus ik heb die gezocht in een set met koffer en slang (bij ACH-Shop zal toen inderdaad in de buurt van de 900€ gezeten hebben). Om met een even groot schuuroppervlak ook van wat dichterbij te kunnen werken, heb ik daar een tijdje later ook de FLEX WSE 7 Vario aan toegevoegd.
Wij hebben er geen harnas voor, maar ik weet wel dat Flex een "mobiele werkplaats" heeft waar de stofzuiger op staat en waar de giraf op gesteund kan worden. Mijn echtgenote vond dat niet handig, dus dat heeft ze er niet bij gevraagd.

We hebben omwille van de prijs lang getwijfeld om de Flex te kopen, maar volgens mijn echtgenote was dat de juiste keuze :cool:
ik ga geen boompje over stofzuigers opzetten
gezondheid gaat boven een paar honderden euro's voor een goeie stofzuiger
Helemaal mee eens, zeker voor zo'n fijn stof als dit.
We hebben de giraf initieel met onze Ghibli stofzuiger gebruikt, maar daarmee moesten we meer tijd aan het uitblazen van de filterzak besteden dan aan het schuurwerk, dus die hebben we vervangen door een Flex stofzuiger met automatische filterreiniging. Ik beschouw die nog altijd als een van de beste investeringen van ons hele bouwproces. Het zijn stevige investeringen, maar als je ze niet meer nodig hebt, krijg je tweedehands nog heel goeie prijzen.
(Voor mijn houtwerk heb ik Festool stofzuigers, maar daarvoor heb ik een heel streng verbod op plaaster/steen/...-stof uitgevaardigd)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.