Waarom ga je niet even bij Boels langs, voor een paar tientjes huur je zo'n ding en je weet gelijk of het al dan niet bevalt...
Zie mijn eerdere bericht, het is een forse verbouwing (ten minste 3 woonlagen, lees langdurig plan) en ik wil graag de vrijheid hebben. Bovendien kopen/gebruiken/verkopen kost net zo veel en geeft me die vrijheid. En bij Niels hebben ze ook maar 1 optie, dus heb ik nog niet veel vergelijk.Waarom ga je niet even bij Boels langs, voor een paar tientjes huur je zo'n ding en je weet gelijk of het al dan niet bevalt...
I know, maar die kreeg hier zeer slechte reviews en ook de andere gebruikers die ik gesproken heb waren niet heel enthousiast. N is nog steeds maar 3, evengoed valt deze daarmee af.Bij de lidl 7 tientjes.
Dat Youtube filmje is inmiddels al wel 3 jaar oud, dus met verouderde machines.Inmiddels wel een review van de dewalt, festool en mirka gevonden, zie
Maar de festool is niet zo’n goede keuze blijkt, de bewegingsvrijheid van de schuifknop is te beperkt. De mirka heeft last van statische elektriciteit (dus je krijgt af en toe een schok ) maar geeft wel het beste resultaat en is vrij licht. De dewalt zit er een beetje tussenin qua ervaringbegrijp ik.
Maar allemaal wel een hele andere prijs categorie dan de powerplus familie.
Ja hoor, maar ik heb geen ervaring met andere machines. Dus het is een ja in de trant van "it gets the job done" en niet een ervaring vanuit vergelijking.Zie mijn eerdere bericht, het is een forse verbouwing (ten minste 3 woonlagen, lees langdurig plan) en ik wil graag de vrijheid hebben. Bovendien kopen/gebruiken/verkopen kost net zo veel en geeft me die vrijheid. En bij Niels hebben ze ook maar 1 optie, dus heb ik nog niet veel vergelijk.
I know, maar die kreeg hier zeer slechte reviews en ook de andere gebruikers die ik gesproken heb waren niet heel enthousiast. N is nog steeds maar 3, evengoed valt deze daarmee af.
Daarnaast ging het mij om ervaringen van het gebruik van een dergelijke machine. Heb je die wellicht?
@robvansuilen dank je voor het delen van je ervaring. Als je er nu weer een zou moeten kopen, zou je dan dezelfde
Kopen?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar papier gebruikt, korrel 180.Gebruik je dan schuurpapier of schuurnet? En welke korrel gebruik je meestal?
Inderdaad. Indien de afstelling verkeerd staat zal de machine zich vast zuigen. De zuigkracht is sterk genoeg om de machine aan het plafond te laten hangen, totdat de autoclean functie het filter schoon klopt.Qua juiste afstelling van de afzuiging, wat bedoel je daarmee? Dat hij zichzelf net niet vast zuigt?
voor het kleine schuurwerk gebruik ik mijn festool 125 excenterIk heb overigens niet het geld over voor een Festool
Dat was ook m’n bedoeling qua schuurmachine, en de ‘baas’ is het daar ook mee eens. Enkel gok ik dat de stofzuiger zomaar blijft staan, als aanvulling op m’n oude midi.mooie muziek
blijkbaar een groot aantal m²
ik zou voor de meest ergonomische en beste kwaliteit machine gaan
verkoop ze na de werken
ik ga geen boompje over stofzuigers opzettenEnkel gok ik dat de stofzuiger zomaar blijft staan, als aanvulling op m’n oude midi.